۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۲۱۶۷۳
معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت:

تمام بدبختی‌های بشر به خاطر دوری از اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهروزه گفت: تمام بدبختی های انسان ها از دوری اهل بیت سرچشمه می گیرد و افراد باید در زندگی های خود برای شناخت اهل بیت وقت گذاشته و آن ها را بشناسند.
تمام بدبختی‌های بشر به خاطر دوری از اهل بیت است  کتاب «فاطميت فاطمه و تاريخ»

حجت الاسلام علی بهروزه معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: فردا به روایت 95 روز شهادت ام ابیها محسوب می شود که همه مردم باید به این روز احترام گذاشته و این روز را همچون تاسوعا و عاشورا پر رنگ نشان دهند.

 

وی افزود: مقام و منزلت حضرت زهرا(س) قابل گفت و گو نبوده زیرا مقام حضرت در نزد خداوند بالا است و کسی توانایی گفتن و درک این مقام را ندارد.

 

حجت الاسلام بهروزه با اشاره به این که حضرت زهرا(س) 18 سال داشتند و 9 سال آن را با حضرت علی(ع) زندگی کردند، خاطرنشان کرد: مردم در زندگی حضرت دقت داشته باشند که در مدت 9 سال حضرت توانست بهترین بچه های دنیا را تربیت کند.

 

وی بیان داشت: ساده زیستی یکی از نمونه های الگو گیری از خانم فاطمه زهرا شمرده می شود که بانوان باید در زندگی، حضرت فاطمه(س) را الگوی خود در تمام زمینه ها قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه جیرفت با بیان این که رمز پیروزی تمام افراد این است که به معارف اهل بیت عمل کنند، اظهار داشت: مشکل ما مردم ایران این است که شناخت کافی از اهل بیت نداریم تا زندگی خوبی برای خود داشته باشیم.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه خیلی از مردم می دانستند ایام فاطمیه است اما بعضی از افراد حرمت این ماه را شکستند و مردم بدانند که اگر فاطمیه نبود، عاشورایی هم در کار نبود.

 

حجت الاسلام بهروزه با اشاره به این که مسائل اینترنتی، ماهواره ها و شبکه های اجتماعی مردم را از اهل بیت دور می کند، یادآور شد: متأسفانه رسانه های امروزی می خواهند مردم را از اهل بیت دور کنند.

 

وی ادامه داد: تمام بدبختی های انسان ها از دوری اهل بیت سرچشمه می گیرد و افراد باید در زندگی های خود برای شناخت اهل بیت وقت گذاشته و آن ها را بشناسند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه جیرفت با بیان این که ایام فاطمیه نزدیک عید قرار گرفته، خاطرنشان کرد: نوروز یکی از سنت های قدیم مردمان ایران بوده و مردم باید بدانند که مراسمات عید و فاطمیه را خلط نکنند تا سبب بی احترامی ایام فاطمیه شود.

 

وی ابراز داشت: برای سال های بعدی باید برنامه های متفاوتی از سوی روحانیان در ایام فاطمیه در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان گفت: مردم ایام فاطمیه را قدر بدانند زیرا ثواب این ماه از ماه محرم کمتر نیست./9707/302/ب1

ارسال نظرات