۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۷۴۶
آیت الله نظری:

فرهنگ فاطمی نسخه ای شفابخش برای هدایت و تعالی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری از فرهنگ فاطمی به عنوان نسخه ای شفابخش برای جهان بشریت یاد کرد و گفت: جامعه بشری امروز اگر به دنبال تعالی و سعادت حقیقی است باید راه و روش فاطمه را دنبال کند.
حضرت آيت الله نظري

به گزارشخبرنگار خبرگزاری در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در سخنانی در جمع هیأت های عزاداری مرکز استان در امامزاده یحیی(ع) ساری، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی بندگی برای جهانیان دانست و گفت: زنان جهان از حضرت فاطمه زهرا(س) درس زندگی بندگی را بیاموزند.

 

وی از فرهنگ فاطمی به عنوان نسخه ای شفابخش برای جهان بشریت یاد کرد و افزود: جامعه بشری امروز اگر به دنبال تعالی و سعادت حقیقی است باید راه و روش فاطمه را دنبال کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که زندگی حضرت فاطمه (س)، مصداق بارز مهر و عطوفت در خانواده بود، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام برای همه جهانیان تا ابد اسوه حسنه است.

 

آیت الله نظری، حضرت فاطمه زهرا(س) را محور آفرینش مخلوقات دانست و بیان داشت: اکنون حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی برجسته برای زنان محسوب شده و بانوان مسلمان باید گفتار و اعمال این بانوی بزرگوار را در زندگی خود، سرلوحه کار قرار دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: زنی که پیرو فرهنگ فاطمه(س) است هیچ گاه بدحجاب بیرون نمی آید.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه زن را مرکز تربیت در خانواده معرفی کرد و با بیان این که بانوان باید مرکز ادب و حیاء در جامعه باشند، تصریح کرد: اسلام و نهضت انقلاب اسلامی به زن کرامت و عظمت خاصی داده و این کرامت با رعایت عفاف و حجاب حفظ می شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که در نگاه حضرت زهرا(س) به زن مسلمان نه در پرده نشینی بلکه در خروج و مبارزه و تلاش شکل می‌گیرد، تصریح کرد: شناخت حضرت زهرا(س) در گرو درک جایگاه این بانوی فداکار در کنار پیامبر (ص) و امام علی (ع) است.

 

وی حضرت فاطمه(س) را مظهر عبودیت پروردگار و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد با پیروی از آن بزرگوار، وجود درونی خود را تقویت کنیم.

 

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از مردم ساری به دلیل تعظیم شعائر دینی در ایام فاطمیه و غدیر، خاطرنشان کرد: بزرگداشت دهه اول و دوم فاطمیه در مناطق مختلف این شهر نشان دهنده عشق و دلدادگی این مردم به اهل بیت(ع) است.

 

وی همچنین بر ضرورت توجه آحاد جامعه به مسأله نماز اول وقت تأکید کرد و گفت: باید این فرهنگ در جامعه تجار و کسبه نهادینه شود تا با شنیدن اذان دکان و مغازه ها تعطیل و با حضور در مساجد نماز جماعت اقامه شود.

 

آیت الله نظری با اشاره به این که متأسفانه برخی ها شیعیان را به عدم توجه به نماز محکوم می کنند، افزود: باید با اقامه نماز اول از سوی آحاد جامعه به ویژه کسبه و بازار به دنیا ثابت کنیم که شیعه در اجرای احکام الهی همواره پیشگام بوده و خواهد بود./950/202/ب1

ارسال نظرات