۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۶۳۹
حجت الاسلام سرلک تٱکید کرد؛

اقدام و عمل در اقتصاد؛ پایان زنگ انشا برای مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس عرصه دین و رسانه به نقشه ترسیم شده و شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید از سخنان رهبر معظم انقلاب متوجه شوند که زنگ انشا تمام شده و دیگر زنگ حساب فرا رسیده است و باید برای حل مشکلات اقتصادی و آسیب‌های فرهنگی اقدام کنند.
حجت الاسلام علي سرلک

حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس عرصه دین و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به نقشه ترسیم شده و شعار امسال از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه دیدبان و راهنمایی که افق‌ها را می‌بینند و باید نقشه راه را ترسیم و طراحی کنند و هنگامی که به بن‌بست‌ها، اشکالات و آسیب‌ها می‌رسند باید تعیین مسیر کنند.

 

وی با اشاره به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در آستانه سال 95 اظهار داشت: از سخنان رهبر معظم انقلاب این گونه برداشت می‌شود که مبادا کاروان اجرائیات کشور و مسؤولان اجرایی در هر دستگاه و سازمانی دچار بحث‌های انتزاعی، لفاظی، شعارهای خوش آب و رنگ و سخنان دلپذیر و گوش‌نواز شوند.

 

کارشناس عرصه دین و رسانه تصریح کرد: مسؤولان باید از سخنان رهبر معظم انقلاب متوجه شوند که زنگ انشا تمام شده و دیگر زنگ حساب فرا رسیده است و باید برای حل مشکلات اقتصادی و آسیب‌های فرهنگی اقدام کنند.

 

وی تأکید کرد: این مشکلات در شأن جمهوری اسلامی نیست و مسؤولان باید به جای پرداختن به حاشیه‌ها به اهداف کشور توجه کنند و امیدواریم ترسیم نقشه راه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، مسؤولان را در انجام وظایفشان موفق‌تر و راسخ‌تر کند.

 

حجت الاسلام سرلک یادآور شد: اگر چه مأموریت اصلی شعار سال گذشته یعنی سال همدلی و همزبانی با مردم بود؛ اما مأموریت شعار امسال و اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی با دولت است و دولت به معنای نظام اجرایی کشور و کسانی که شأن حقوقی و اجرایی در کشور دارند باید در این زمینه اقدام عملی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بهار و نوروز فقط رستاخیز طبیعت نیست و با این تحول و جنب و جوش،‌ تنها زمین مرده زنده نمی‌شود، بلکه همه هستی از جمله روح و روان و قلب‌ انسان‌ها نیز متحول می‌شوند.

 

کارشناس عرصه دین و رسانه، نوروز را جشن تحول خواند و تأکید کرد: بهار، جشن تغییر، سعه صدر، آزادگی و رها شدن از عادت‌ها و قیود گذشته است، بنابراین نوروز، ظرفیت بسیار بزرگی دارد، تا انسان مسیرش را در جهت رسیدن به تعالی، اصلاح و در برخی موارد تغییر دهد.

 

وی لازمه تحول انسان را کمال خواهی برشمرد و ابراز داشت: اگر یک فرد یا مردم کشوری نخواهند که به افق‌ها و اهدافشان دست پیدا کنند، زمینه و موضوعی برای تحولی وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام سرلک، تحول را سیر از شرایط موجود به وضع مطلوب خواند و یادآور شد: نگرانی همه اولیای الهی، ترسیم واقعی از شرایط مطلوب و آرمان‌شهر بوده است؛ دنیایی که نور امید را در قلب انسان زنده می‌کند و آنقدر ارزش دارد که هر انسانی برای رسیدن به آن هزینه کند./908/ت302/س

ارسال نظرات