۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۷۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بهبود وضعیت اقتصادی، مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور را نیز سامان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر تلاش مضاعف و تشریک مساعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: بهبود وضعیت اقتصادی، سبب سامان یافتن سایر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی بین‌المللی کشور می‌شود.
حجت الاسلام خادمي

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: انتخاب این شعار برای سال جدید با تدبیر و اندیشه والایی توأم بوده و تلاش برای تحقق آن رسالتی همگانی است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و عملی شدن این اصل مهم سبب پویایی جامعه و توسعه پایدار حوزه اقتصادی کشور می‌شود، افزود: اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شده و وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد پس از آن وضعیت حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی بین‌المللی کشور نیز سامان می‌یابد.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های بازار کار، کم‌توانی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، تحریم‌های ظالمانه دشمنان، واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری، تغییر مداوم قوانین مربوط به کسب‌وکار، دست‌وپا گیر بودن قوانین اقتصادی و مسائلی از این قبیل، متأسفانه از ظرفیت‌های عظیم داخلی استفاده نشد و نیروی انسانی جوان موجود در کشور نه تنها سبب توسعه و پیشرفت محسوس و متوازن کشور نشد بلکه معضلی به نام بیکاری جوانان نیز رخ عیان کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون بیکاری جوانان مهم‌ترین معضل خانواده‌های ایرانی است، ادامه داد: وضعیت بیکاری جوانان در جامعه به‌گونه‌ای است که در حال حاضر اغلب خانواده‌ها با بیکاری حداقل یکی از فرزندان خود روبرو بوده و با وجود داشتن مدرک و تخصص و تلاش زیاد، مؤفق به یافتن شغل نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی بسیاری از تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی خانه‌نشین و مصرف‌کننده شده و علاوه بر اینکه هیچ نقش مثبتی در پیشرفت اقتصادی کشور ندارند از طرف دیگر به دلیل بیکاری، مشکلات متعددی نیز برای آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها پیش آمده است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: افزون بر وضعیت اسفبار بیکاری جوانان در جامعه، بخش فرهنگی جامعه ما نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند به‌گونه‌ای که در فرهنگ جامعه ما کمبودها و نواقص اساسی به چشم می‌آید.

به گفته وی فراگیر شدن فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی واقعیت موجود جامعه ما و زندگی مردم است در حالی که بر اساس اصول سبک زندگی اسلامی و رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌بایست مردم ما به سمت استفاده از کالاهای داخلی و صرفه‌جویی در مصرف بروند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید کار فرهنگی متناسب صورت گیرد، اضافه کرد: یکی از مشکلات فرهنگی ما در حوزه اقتصاد، انتخاب و ترجیح کالاهای خارجی به کالاهای تولید داخل است که این موضوع نشان‌دهنده نادرست بودن فرهنگ مصرف ما است.

وی با تأکید بر لزوم تغییر این فرهنگ غلط، اظهار کرد: استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولیدکننده‌های کشور سبب می‌شود وابستگی ما به خارج کاهش یافته و از این پس تحریم‌ها و تهدیدها و زیاده‌خواهی‌های غرب اثر خود را از دست بدهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور به درستی اجرا شود کیفیت کالاهای داخلی افزایش یافته و از طرف دیگر واردات کالا از خارج و وابستگی به بیگانه کاهش می‌یابد که همه این موارد زمینه‌ساز برخورداری از اقتصادی پویا و توسعه متوازن می‌شوند./9314/302/ب1

ارسال نظرات