۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۸۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ظرفیت های کشور برای تحقق شعار سال شناسایی شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های کشور که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مؤثر دارند تاکید کرد و گفت: نباید به نامگذاری سال به عنوان شعار بلکه استراتژی، برنامه و نقشه راه نگاه کرد.
زندوي

حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نامگذاری سال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: مقام معظم رهبری همچون سال های گذشته شعاری را برای سال 95 انتخاب کردند که نباید به عنوان شعار بلکه به عنوان استراتژی و برنامه به آن نگاه کرد.

 

وی از شعار سال به عنوان برنامه مشخص کننده راه مسؤولان و مردم یاد کرد و افزود: مشکلات اقتصادی امروزه یکی از مهم ترین معضلات کشور و مردم محسوب می شود و مقام معظم رهبری با آن دید مدبرانه خود این مهم را تشخیص داده و نامی را متناسب با آن برای سال جدید انتخاب کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور یک مشکل امروزی و جدید نیست تصریح کرد: کشور ایران اسلامی قبل از انقلاب اسلامی با این مشکل روبه رو بوده و به صورت اصولی و زیربنایی مرتفع نشده است.

 

وی، اقتصاد کنونی کشور را اقتصادی متزلزل و بی ثبات خواند و نوسان قیمت، تورم و بیکاری، عدم اعتماد برای سرمایه گذاری را از بازخوردهای این اقتصاد لرزان برشمرد.

 

حجت الاسلام زندوی بیان داشت: علیرغم اینکه مقام معظم رهبری در سال های اخیر مسؤولان را در جهت رفع این مشکل و پایه گذاری یک اقتصاد باثبات توصیه کرده اند اما متاسفانه نگاه مسؤولان به این موضوع مهم یک نگاه سطحی و تکیه بر فروش نفت و هزینه آن در کشور بوده است.

 

وی با بیان اینکه حبابی بودن اقتصاد کشور در زمان تحریم نمایان شد، گفت: اقتصاد کشور به دلیل اتکا به فروش نفت یک اقتصاد وابسته بود و در تمامی زمینه ها نیازمند واردات کالاهای خارجی بود و این واردات تولیدات داخلی را با مشکل جدی روبه رو کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، بیکاری، عدم ثبات اقتصادی، گرانی و از هم گسستگی اقتصادی از پیامدهای اقتصاد وابسته عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه درآمدهای ارزی باید صرف امور زیربنایی و ایجاد بنگاه های تولیدی می شد تصریح کرد: اما متاسفانه فرصت های ارزشمندی از دست رفت و آن طور که باید، به ندای مقام معظم رهبری پاسخ مثبت چندانی داده نشد و این بودجه، هزینه صرف روزمرگی شد.

 

حجت الاسلام زندوی با تاکید بر اینکه مسؤولان و مردم باید اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند بیان کرد: اگرچه به نظر می رسد دولتمردان مورد خطاب شعار سال از سوی معظم له باشند اما با نگاهی فراتر به مسأله درمی یابیم که همه مسؤولان و مردم می شوند و دستگاه های اجرایی نیز در این راستا وظیفه ای سنگین تر دارند.

 

وی، رسیدن به استراتژی درازمدت در این زمینه را نیازمند عزم ملی اعم از مردم و مسؤولان دانست و اذعان داشت: اما در این میان وظیفه مسؤولان اعم از هیأت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی و اصحاب رسانه و تبلیغات و حتی دستگاه های نظامی و انتظامی خطیرتر و حساس تر می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور را اقدامی خوب و مناسب خواند و گفت: این ستاد باید ستادی کشوری باشد نه دولتی، به این معنا که یک ستاد ملی متشکل از دستگاه های مختلف اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای نظامی و انتظامی، رسانه و تبلیغات برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری تشکیل شود و همه یکصدا و با یک برنامه مشخص برای جلوگیری از موازی کاری و خنثی کردن عملکرد یکدیگر حرکت کنند.

 

وی تاکید کرد: ضروری است این ستاد برنامه درازمدتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین و موانع سرمایه گذاری را از سر راه بردارد و در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی تلاش کند.

 

حجت الاسلام زندوی همچنین در پایان بر شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های کشور که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثر دارند تاکید کرد./851//302/ب1

ارسال نظرات