۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۲۹۹۷
آیت الله مجتهد شبستری:

اقتدار موشکی پشتوانه مذاکره است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که روزگار امروز زمان مذاکره و موشک است، گفت: مذاکره در صورتی موفق خواهد بود که کشور مقتدر و در برابر تهدیدات مصون باشد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان این‌که دغدغه رهبر معظم انقلاب پیشرفت کشور است، گفت: با توجه به نام گذاری سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به این مهم می توان آگاه شد.


وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی از جمله اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف کار مضاعف، جهاد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، کار و سرمایه، افزود: امسال نیز به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که توجه، رونق و تقویت تولیدات داخلی کلید مشکلات کشور است، ابراز داشت: توجه و تأکید ایشان بر رونق تولید داخلی نشان از آینده نگری، دور اندیشی مقام معظم رهبری است.

 

وی کلیدی ترین موضع پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری معظم انقلاب را رونق تولید داخلی عنوان و تصریح کرد: معظم له در 10 بند مصادیق پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را بیان و تشریح کردن و کلیدی‌ترین موضع را رونق تولید داخلی اعلام کردند.


آیت الله شبستری توجه به دورن و اتکاء به نیروهای درونی کشور را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان داشت: از مهم ترین لوازمات اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی و کاهش واردات بی رویه محصولات خارجی به دورن کشور است.


وی با تأکید بر پرهیز از شعار زدگی، اقدام و عمل در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و توجه به رونق اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود:  دولت و ملت با عزمی راسخ و جدی وارد میدان اقدام و عمل به طور دسته جمعی شوند.


عضو خبرگان رهبری اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را در گرو اهتمام مردم و مسؤولان به رهنمودهای رهبری دانست و گفت: دیگر موضوع اشتغال به برجام تمام شده است، باید برای رونق اقتصادی کشور اقدام و عمل کرد.

 

وی در بخش دیگری از بیانات خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اشاره کرد و ادامه داد: امروز زمان مذاکره و موشک است، کسانی که دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند سخت در اشتباه هستند، مذاکره در صورتی مؤثر خواهد بود که کشور دارای اقتدار باشد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقتدار کشور را در قدرت بازدارندگی و تجهیزات دفاعی و موشکی عنوان و تأکید کرد: برای استقلال  و مصون ماندن هر کشوری از نگاه ها و افکار بد، قدرت دفاعی لازم است.


وی با تجلیل از پیشرفت‌های موشکی ایران، پهبادهای پیشرفته و دیگر عرصه های نظامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عدم توجه به اظهارنظرهای دشمنان این کشور به توسعه قدرت نظامی، موشک ها و پهبادها ادامه خواهد داد.


امام جمعه تبریز با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: در جامعه علوی و فاطمی شایسته نیست به جای ساده زیستی اشراف‌گری حاکم باشد، اشرافی گری مخالف با منش انقلابی و اسلامی است.


وی با بیان این‌که امید است زنان سبک زندگی و اخلاق حضرت زهرای مرضیه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند، ادامه داد: بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی صدیقه طاهر حضرت زهرا (س) است،  زنان در تمامی امور به ویژه حجاب و عفاف خود را شبیه آن حضرت کنند.


امام جمعه تبریز با اشاره سوانح دلخراش رانندگی در کشور و استان، ادامه داد: متأسفانه برخی حوادث رانندگی بر اثر مستی اتفاق می‌افتد، این امر جای تاسف دارد که هنوز افرادی شرب خمر راکنار نگذاشته و بر خلاف آموزه های اسلام عمل می کنند و به جامعه آسیب وارد می کنند./854/201/ب2

ارسال نظرات