۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۲۶۱
سرپرست مجتمع آموزشی هدی خبر داد؛

راه‌اندازی شیفت عصر دبیرستان علوم و معارف اسلامی جامعة‌الزهرا ویژه دانش آموزان متأهل

خبرگزاری رسا ـ سرپرست مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) از راه اندازی شیفت عصر دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی ویژه دانش آموزان متأهل خبر داد.
عبداللهي

جواد عبداللهی، سرپرست مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راه اندازی شیفت عصر دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی، گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر سن ازدواج در کشور افزایش یافته و همچنین امکان تحصیل برای دانش‌آموزان متأهل در دبیرستان‌های عادی اندکی دشوار بوده و باید قوانین خاصی را رعایت کنند، مرکز علمی و حوزوی جامعة الزهرا(س) اقدام به راه‌اندازی شیفت عصر و نوبت دوم برای خواهران دانش آموز متاهل کرده است.


وی افزود: مرکز علمی حوزوی جامعة الزهرا(س) نخستین سازمان و نهاد حوزوی کشور است که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش اجازه‌ فعال‌سازی دبیرستان نوبت دوم را در رشته معارف اسلامی دارد.


سرپرست مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) فراهم‌سازی بستر مناسب برای ادامه‌ تحصیل دانش‌آموزان متأهل را با پرهیز از پنهان‌کاری و ظاهرسازی و پیشگیری از تنش‌های روحی و روانی، تشویق و ترغیب دختران به ازدواج با برطرف کردن نگرانی آنها و خانواده‌هایشان از چگونگی ادامه‌ تحصیل پس از ازدواج را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی دبیرستان هدی عنوان کرد.


عبداللهی تصریح کرد: بسترسازی لازم در جامعه برای تحصیلات عمومی ویژه‌ خواهران طلبه‌ خوابگاهی و سایر طلاب که گواهینامه‌ دیپلم را ندارند نیز از دیگران اهداف راه‌اندازی شیف عصر دبیرستان هدی عنوان کرد.


وی ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل خواهران بازمانده از تحصیل را که به دلیل افزایش سن امکان ثبت نام در دبیرستان‌های روزانه را ندارند را از دیگر اهداف راه اندازی نوبت دوم دبیرستان هدی وابسته به جامعة الزهرا(س) عنوان کرد.


سرپرست مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: امید است راه اندازی نوبت عصر دبیرستان هدی بتواند در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی و ادامه تحصیل بانوان در کنار اشتغال به فعالیت خانه‌داری و همسرداری مؤثر باشد./968/302/ب2

ارسال نظرات