۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۴۳۰
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

حوزه برای تربیت طلاب انقلابی عزم خود را جزم کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه برای انقلابی‌ماندن و تربیت طلاب انقلابی باید عزم خود را جزم کند و در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی های دقیقی را انجام دهد تا به هدف برسد.
حجت الاسلام هادي حسين خاني

حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که در مرحله اول لازم است که در پذیرش طلاب هم بحث کیفیت و هم کمیت را مدنظر داشته باشیم، گفت: ما به لحاظ کمی بسیار نیاز داریم به طلاب فاضلی که پاسخگوی نیاز دنیای اسلام و سراسر جهان باشند و از لحاظ کیفی نیز این نیاز کاملا روشن و مبرهن است.

 

وی افزود: اما در جایی که امر دائر بین کیفیت و کمیت در پذیرش باشد، کیفیت مهم‌تر است و اگر تعداد کمی طلبه کیفی داشته باشیم بسیار ارزشمندتر از این است که تعداد زیادی طلبه داشته باشیم که نه فضل علمی زیادی دارند و نه از لحاظ اخلاقی و تبلیغی توانایی کافی دارند.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که طلاب باید در زمینه‌های مختلف حداقل‌هایی را داشته باشند، اظهار داشت: توانایی علمی، انگیزه طلبگی، هوش و استعداد بالا، صلاحیت خانوادگی، صفات اخلاقی و شخصیتی و صلاحیت جسمی از ضروریاتی است که یک طلبه برای ورود به حوزه باید داشته باشد تا بتواند در جامعه مؤثر واقع شود.

 

حجت‌الاسلام حسین‌خانی آشنایی با مهارت‌های مختلف را برای طلاب در راستای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی ضروری دانست و ادامه داد: باید این مطلب در طلبه جا بیفتد که قرار است در مسیر الگویی حضرت امام خمینی(ره) حرکت کند تا بتواند راه درست را پیدا کرده و تأثیرگذار باشد.

 

وی افزود: اگر این مسیر برای طلبه روشن شود خواهد توانست در کنار تحصیل مسأله بصیرت را نیز مورد توجه قرار دهد و آگاهی او نسبت به مسائل روز در سطوح ملی و بین‌المللی و حتی در سطح حوزه افزایش پیدا کند و بتواند جریانات مختلفی که وجود دارد را شناسایی کرده و موضع‌گیری درست و صحیحی نسبت به هر یک از مسائل داشته باشد.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: حوزه برای انقلابی‌ماندن و تربیت طلاب انقلابی باید عزم خود را جزم کند و در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برنامه‌ریزی های دقیقی را انجام دهد تا به هدف برسد.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت مسأله میثاق طلبگی، بیان داشت: در این راستا رهبر معظم انقلاب برای ما الگویی کامل هستند و ایشان میثاق طلبگی را ترجیح داده‌اند بر عناوین غیر حوزوی و این یعنی کسانی که با هدف سربازی حضرت ولی عصر(عج) وارد حوزه شده‌اند این ارزش را با سایر ارزش‌ها عوض نمی‌کنند./907/ت302/س

ارسال نظرات