۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۴۶۸

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و بازداشت 20 فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شهرهای کرانه باختری 20 فلسطینی از جمله دو نفر از رهبران جنبش حماس را بازداشت کردند.
نظاميان رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به شهرهای قدس، رام الله، جنین، الخلیل یورش بردند. نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به شهرک «جبع» در جنوب شهر «جنین» و «نزیه أبو عون»، یکی از رهبران جنبش حماس را بازداشت کردند.


ابو عون بیش از 15 سال در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده و تنها چند ماه از آزادی او می گذرد.


همچنین این نظامیان به خیابان المدارس در شهر «جیل المبکر» شهر قدس یورش برده و اقدام به بازداشت 11جوان فلسطینی کردند.


در شهر «طولکرم» نیز نظامیان رژیم صهیونیستی «عدنان خضر» یکی دیگر از رهبران جنبش حماس را بازداشت کردند. همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شهر «الخلیل» هفت جوان فلسطینی را بازداشت کردند.


بر اساس آمار کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین، اکنون بیش از 6 هزار اسیر فلسطینی از جمله 480 اسیر اداری در 20 زندان رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می برند.


این کمیته با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز کودک فلسطینی اعلام کرد که بیش از 400 کودک فلسطینی در زندانی های «عوفر» و «مجدو» اسیر هستند.


سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر 2015 (9مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی در بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است.


از آغاز انتفاضه قدس 211 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات