۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۲۳۶۲۵
امام جمعه بروجرد:

شکوه و قدرت دین اسلام در سایه ایثار و جهاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که حفظ و بقای دین اسلام در سایه ایثار، جهاد و شهادت است،‌ گفت: شهدای مدافع حرم با ایثار و فداکاری در راه دفاع از حق و اسلام خون خویش را فدای اسلام می کنند.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز، در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم ماشاالله شمسه در این شهرستان، گفت: شهیدان تربیت شدگان و پرورش یافتگان مکتب حسین(ع) هستند.

 

وی با بیان این که جانبازان ایثار و جانبازی را در راه دین و حقیقت از امام حسین (ع) فرا گرفته‌اند، افزود: جانبازان در عمل ثابت کرده‌اند شاگرد مکتب امام حسین(ع) هستند.

 

حجت الاسلام ترابی علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) را الگوی جانبازان بیان کرد و عنوان داشت: صبر و استقامت جانبازان ستودنی است.

 

وی با بیان این که اگر شهدای مدافع حرم روز عاشورا نبودند که از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع کنند، اظهار داشت: امروز این شهدا همچون امام حسین(ع) و یارانش در دفاع از قرآن، اهل‌بیت(ع) و در راه خدا از همه چیز می‌گذرند.

 

امام جمعه بروجرد یادآور شد: شهدای مدافع حرم امروز در مقابل داعشی‌ها و تکفیری‌ها و در دفاع از حرم زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) پروانه‌وار می‌گردند و خون خویش را فدای ارزش ها می کنند.

 

وی شعار کلنا عباس یا رقیه بنت حسین شهید را شعار امروز شهدای مدافع حرم خواند و افزود: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا شعار این شهیدان است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که شهدای مدافع حرم نزد خدا از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردارند، اظهار داشت: این شهیدان اگر نبودند اثری از اهل‌بیت(ع) در دیار غربت بر جای نمی‌ماند.

 

وی با بیان این که شهدا حیات را در مرگ و زندگی را در شهادت دیده‌اند، یادآور شد: امروز مدافعان حرم با کمترین امکانات از اماکن مقدسه که هویت شیعه هستند به شهادت می رسند.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این‌که امروز شهدای مدافع حرم در جبهه مبارزه با تکفیریان از حق و حقیت، اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) دفاع می کنند، عنوان داشت: آنان در دفاع از حریم اولیاء الله و پاسداری از دین خدا در غربت به شهادت می رسند.

 

وی با بیان این که شهدا با ایثار و فداکاری در راه حق و حقیقت پیروی خود از سیدالشهداء را در عمل اثبات کردند، گفت: امروز بقای دین به ایثار، جهاد و شهادت است.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به خدمت 30 ساله شهید ماشاء‌الله شمسه در گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: این شهید والا مقام داوطلبانه به مناطق عملیاتی سوریه اعزام و پس از چند ماه دفاع جانانه از اعتاب مقدسه در این کشور به فیض شهادت نائل آمد./9459/202/ب1

ارسال نظرات