۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۶۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد:

تنها راه‌ دفع آفت غیبت، فکر کردن زیاد به خدا است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مدیریت حوزه‌‌های استان تهران با بیان اینکه اگر فقط به خدا فکر کنیم آنگاه از اشتباهات دیگران عبرت می گیریم و هرگز آنها را انجام نمی‌دهیم، گفت: تنها راه‌ دفع آفت غیبت و دیگر گناهان دنباله‌رو آن فکر کردن زیاد به خدا است.
حجت الاسلام والمسلمين رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد رییس شورای عالی مدیریت حوزه‌‌های استان تهران صبح امروز(19فروردین) در کلاس اخلاق خود که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به عوامل ایجاد غیبت گفت: انسان با رفتارهای گوناگون روزمره خود دچار گناه غیبت می‌شود.



وی ادامه داد: یکی از عوامل ایجاد غیبت، تهمت زدن به دیگران است که در این امر فرد بدون آنکه موضوعی در مورد دیگران وجود داشته باشد به آنها چسبانده و علیرغم تهمت زدن به گناه غیبت نیز دچار شده است.



رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه اخبار کذب و دروغ از دیگر عوامل غیبت است، تاکید کرد: در گذشته که ابزار انتشار اخبار وجود نداشت اخبار کذب کمتری بین مردم انتشار پیدا می‌کرد، اما امروز که با تکنولوژی روز دنیا در کمترین زمان اخبار مخابره می‌شود شاهد شایعه پراکنی‌ها و انتشار اخبار نادرست در بین مردم هستیم که سبب غیبت کردن بین مردم می‌شود.



حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه اگر اشتباهی از سوی کسی انجام گرفت نباید آن را انتشار داد اظهار داشت: در عصر جدید که به سرعت از امور یکدیگر با خبر می‌شویم نباید اشتباهات دیگران را منتشر کنیم تا مردم دیگر نیز متوجه شوند و این همان مصداق کامل غیبت کردن است.

 

رییس حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: سوء ظن یکی از موارد ایجاد غیبت است و مومن نباید ساده لوح باشد، امروزه سوءظن در بین مردم مثل یک عادت شده است و تا ثابت نشود که فرد آدم خوبی است به او شک دارند و پشت سر او غیبت می‌کنند.



حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اینکه حسد یکی از عوامل غیبت‌زا است، افزود: وقتی کسی رشد می‌کند حتما راه‌های سختی را پشت سر گذاشته که به این جایگاه رسیده است اما متاسفانه بعضی از افراد سعی می‌کنند با تخریب دیگران به این درجه برسند، این در حالی است که باید راه و روش دیگران را سر مشق خود قرار دهند.

 


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: گاهی تمسخر و خودنمایی سبب غیبت نسبت به دیگران می‌شود، زیرا طرف سعی دارد با بیان ضعف و ایرادات طرف مقابل خود را بالا ببرد و خوب نشان دهد.



وی در پایان گفت: تنها راه رهایی از این آفات فکر کردن به خالق است نه مخلوق، اگر ما در امورات روزانه خود بیشتر به خدا فکر می‌کردیم تا دیگران هیچگاه به این گناه‌ها آلوده نمی‌شدیم، اگر فقط به خدا فکر کنیم آنگاه از اشتباهات دیگران عبرت می گیریم و هرگز آنها را انجام نمی‌دهیم./9591/202/ب1

ارسال نظرات