۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۷۱۶
امام جمعه بهشهر:

گسترش پدیده شوم طلاق زیبنده جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با انتقاد از افزایش پدیده اجتماعی طلاق در جامعه، گفت: گسترش این پدیده شوم زیبنده نظام اسلامی نیست.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز در همایش بانوی ملکوتی که به همت آموزش و پرورش و ارشاد بهشهر در سالن بصیرت برگزار شد، گفت: در طول تاریخ نگاه همه افرادی که نسبت به زن تاثیرگذاری متفاوت است که هم ظلم شده و مورد بی مهری قرار گرفته و هم ستوده و تجلیل شدند.

 

وی افزود: در طول تاریخ با مردان و پسران هم مانند بانوان جفا شد و در تاریخ فرعون پسران را سر می بردند تا موسی بدنیا نیاید و احقاق حق نکند، اما نسبت به زنان ظلم بیشتری شد و داشتن دختر را ننگ می دانستند و زنده به گور می‌کردند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که برگ برنده دفاع از زن در دست اسلام است، یادآور شد: اسلام زن را مظهر جلال و زیبایی خداوند می‌داند و به همین دلیل بزرگی از این بانو است و باید فاطمه(س) درک شود تا فاطمه را خوب بشناسیم.

 

حجت الاسلام جباری گفت: اندیشه‌ها بالا نیست و به همین دلیل بسمت فرهنگ غرب و شرق هدایت می کنند اما اگر در زندگی فاطمه توجه شود ایشان بزرگترین نمونه و الگو برای بشریت است.

 

وی ادامه داد: باید جوهر و گوهر و صفات فاطمه بررسی شود تا مشخص شود اینکه فاطمه عزیزترین افراد است یعنی چه؟ و به همین دلیل باید شخصیت فاطمه به جامعه شناسانده شود.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که انسان های اثرگذار فراوان آمدند اما تکریمی که حضرت رسول از فاطمه(س) کرد و فاطمه را ام ابیها نامید، انجام نداد، افزود: شما بانوان در سال اقدام و عمل پروژه ای برای خود تعریف کنید و ببینید زهرا در زندگی خود چه کرد که در نگاه رسول و علی(ع)  و انسان های معصوم اهمیت پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که در روز مادر و هفته بزرگداشت مقام مادر باید خصوصیات و ارزش های این بانو در دستور کار قرار گیرد تا سعادت و نیکبختی و جاودانگی حاصل شود، گفت: وظیفه زن در قرآن بیان شده اما گاهی تبلیغات بیگانه در ما اثر گذاشته است.

 

حجت الاسلام جباری افزود: هنر زن ایجاد آرامش است از دیدگاه قرآن و اینکه بستر را برای رشد و تربیت آماده کنند، زن در امور اجتماعی باید با بیرون ارتباط داشته باشد اما خود را انگشت نما نکند، و زن نباید برج گونه شود و خود در کانون گرم مستقر باشد و در خانواده جذب کند.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: امروز آمار طلاق فراوان است و چقدر صبر، اقتصاد مقاومتی و مقاومت زهرا (س) در زندگی ها پیاده شد که در این راستا باید کار تیمی انجام شود و بدانیم تنها با گفتگو، کار به جایی نمی رسد بلکه باید وارد میدان شوند و مسئولان کار، اقدام و عمل کنند و توجه به معارف مورد توجه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: فضا و بستر برای کمال بانوان افزایش یابد و بانوان زیر چتر حمایتی بانو باشند و بسمت اقتصاد، ایمان و فرهنگ مقاومتی برویم و در عبادت، کلاس و خانواده تاثیربگذارند و معرفت و بصیرت در جامعه افزایش یابد تا تحت تاثیر برنامه های ضد فرهنگی قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که حضرت فاطمه(س) در پاسداری از حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کرد، افزود: دفاع فاطمه(س) از علی(ع) دفاع از همسر نبود بلکه دفاع از ولی و حجت خدا بود.

 

وی با بیان این که زن به عنوان یک عنصر فعال می تواند در جامعه نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی همچون فاطمه(س) در عرصه اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رویکرد حضرت فاطمه(س) برای چگونگی ورود به عرصه های اجتمایی، تصریح کرد: ایشان وقتی احساس می کند که باید وارد اجتماع شود، حجاب و عفاف خود را رعایت کرده و با نهایت عفت به مسجد رفته و خطبه می‌خواند.

 

مدیر آموزش و پرورش بهشهر نیز با تبریک ایام الگوبرداری از فاطمه زهرا را به همگان توصیه کرد و گفت: زهرای مرضیه مهمترین الگو برای زنان و بانوان است تا راه سعادت را برای و هموار کنند.

 

قربانعلی اصغری افزود: دانش آموزان ما باید الگو زندگی خود را ایمه اطهار قرار دهند تا با توسل بر آنان نیکبختی دنیا و آخرت نصیب حالشان شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات