۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۸۲۴
مشاور امور بانوان اوقاف و امور خیریه:

به رغم تصور رایج فرزندآوری برای تقویت بنیه بانوان مفید است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأثیر فرزندآوری در تقویت بنیه بانوان، گفت: به منظور تربیت فرزندانی صالح و سازگار و افزایش کارکرد تربیتی خانواده، در دوران بارداری حب خود را هم نسبت به اهل بیت(ع) و هم همسر خود تقویت کنید.
به رغم تصور رایج فرزندآوری برای تقویت بنیه بانوان مفید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، پیش از ظهر امروز در همایش «بصیرت فاطمی» در تالار نور، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، در زمانی که دنیا پست ترین نگرش ها را به زن داشت و جایگاه او را در حد یک کالای مصرفی برای تأمین منافع سرمایه داری تقلیل داده بود، انقلاب اسلامی الگوی سومی را در برابر زن غربی و شرقی ارائه داد که با حفظ عفت و حیا و با صلابت در سنگر دفاع از کیان خانواده حضور دارد و معلم ثانی بشریت است.


وی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز دیدگاهی والا نسبت به زن داشته و می فرمایند: «از دامن زن، مرد به معراج می رود».


فرزانه خاطرنشان کرد: بر این اساس زن به عنوان سنگربان و رکن حفظ خانواده باید مزین به فضایل اخلاقی باشد و دامان خود را مهد بالندگی و رشد و تربیت فرزندان قرار دهد چرا که طبق روایت پیامبر(ص)، ویژگی های اخلاقی مادر تا هفتاد نسل در فرزندانش اثر می گذارد.


مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که جهاد زن، در سنگر خانه و با خوب شوهرداری کردن تعریف شده است، به بانوان یادآور شد: مرد زن را به خاطر نرمی و لطافتش می خواهد نه قدرت نمایی اش بنابراین از جنگ با مرد بپرهیزید، نه تنها به خاطر شکسته شدن غرور مرد بلکه برای حفظ شأن خود؛ زنانی که با عشق و محبت با همسرشان رفتار می کنند هوشمندانه عمل می کنند چرا که در قلب و روح همسرشان نفوذ می کنند.


وی با اشاره به تأثیر فرزندآوری در تقویت توان جسمی زن، گفت: در این زمینه غفلت نکنید و منازل خود را به مهدکودک های امت پیامبر(ص) تبدیل کنید. همچنین به منظور تربیت فرزندانی صالح و سازگار و افزایش کارکرد تربیتی خانواده، در دوران بارداری حب خود را هم نسبت به اهل بیت(ع) و هم همسر خود تقویت کنید.


فرزانه در پایان با اشاره به بن بست های ناشی از نابسامانی خانواده در غرب، بر لزوم توجه بانوان به تحکیم بنیان خانواده و تعالی آن تأکید کرد./930/202/ب1

ارسال نظرات