۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۲۴۰۶۰
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

ایمان همان باور و اعتقاد راسخ قلبی به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که ایمان همان باور و اعتقاد راسخ قلبی است، گفت: شهدا از جمله کسانی بودند که باور و اعتقاد راسخ قلبی به قیامت و خدای متعال داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد آقا سیدعلی قزوین برگزار شد، گفت: خداوند به پیغمبر(ص) فرموده به مردم خبر بده، خسارت‌بارترین افراد کسانی هستند که هر چه استعداد، مال، عمر، عقل و فرصت داشتند را تنها در لذت‌های دنیایی خرج کردند و به فکر آخرت نبودند.

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: آنها در خواب و آرزوهایشان به سر می‌برند و پیش خودشان گمان می‌کنند که از همه انسان‌ها، در مرتبه بالاتری قرار دارند و به واسطه بهره‌مندی از ثروت و موقعیت دنیایی، خود را از دیگران جلوتر می‌بینند در حالی که خداوند به کسانی که دنیا را رها کردند و در راه خدا شهادت کرده و به شهادت رسیدند جایگاه بسیار رفیع و والایی عنایت کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال فرموده همه انسان‌ها در خسران هستند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا نهایت استفاده را از مدت کوتاه عمر ببریم.

 

وی با بیان این‌که ایمان همان باور و اعتقاد راسخ قلبی است، افزود: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن این است که قلباً باور کند خدا و جهنمی است و تسلیم ظاهری حق‌تعالی نباشد. شهدا از جمله کسانی بودند که باور و اعتقاد راسخ قلبی به قیامت و خدای متعال داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که مؤمن کسی است که نام خدا او را متحول و دگرگون می‌کند، افزود: تحول و دگرگونی مؤمن با شنیدن نام خدا به واسطه عشق و عاطفه است و ترس در این رابطه به خاطر از دست دادن معشوق است.

 

امام‌جمعه قزوین به ویژگی‌های دیگر مؤمنان اشاره و اضافه کرد: باید تلاوت آیات الهی منجر به مستحکم‌تر شدن رابطه انسان با خدای متعال شود و کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند در واقع در راستای سیره و سلوک صیاد شیرازی‌ها قرار گرفته‌اند.

 

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس درهای جهاد و شهادت باز بود و با وجود جایگاه والای جهادگران نزد خدای متعال و تأکیدات امام، برخی فرصت حضور در جبهه را پیدا نکردند./955/202/ب3

ارسال نظرات