۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۴۰۸۷
حجت الاسلام نبوی:

مدیران حوزه مراقب نفوذ افراد ضد تفکر انقلابی باشند/ ضرورت توجه به تفکر انقلابی در پژوهش و تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به تفکراتی نفوذی که قصد تخریب حوزه‌های علمیه و عقاید انقلابی در آن را دارند گفت: سیستم حوزه باید متمایز از سیستم پذیرشی دانشگاه باشد که هر کس اراده کرد بتواند به حوزه وارد شود و پس از تغذیه و تحصیل در حوزه از اعتبار حوزه به نفع خود در هر مسیری استفاده کند.
 حجت الاسلام نبوي معاون تبليغ حوزه هاي علميه
 حجت الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در تعریف سکولاریسم و جدایی دین از سیاست گفت: کسانی به دنبال این هستند که ساحت دین را از ساحت مسائل اجتماعی و سیاسی جدا کنند؛ این افراد می‌گویند که نماز بخوانید، عبادت کنید و به زیارت عتبات بروید اما در مسائل اجتماعی دخالت نکنید و این مسائل را به مدیران دولتی واگذار کنید.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر به سکولاریسم اعتقاد پیدا کنیم و اسلام آمریکایی را بپذیریم و مسلمانی مانند مردم عربستان باشیم مورد حمایت آمریکا و غرب قرار خواهیم گرفت ولی به این طریق از اسلام ناب محمدی و دستورات آن مانند عدالت گستری، ظلم ستیزی و عدم تأثیرپذیری از بیگانگان فاصله خواهیم گرفت.
 
حجت الاسلام نبوی افزود: افرادی که به دنبال تبلیغ سکولاریسم هستند از نوع زندگی دینی در زمان شاهنشاهی تعریف می‌کنند؛ چه بسا روحانیانی که گاهی از دوران قبل از انقلاب به نیکی یاد می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: بدنه طلاب از تمام بخش‌های اجتماعی به انقلاب و رهبری وفادارترند، ولی تفکراتی به آن نفوذ می‌کنند و تقاضای کنار گذاشتن انقلاب، نظام و حکومت را دارند؛ البته این تفکرات از طلبه‌ها می‌خواهند که طلبه ولایی باشند اما در تعریف طلبه ولایی می‌گویند طلبه‌ای ولایی است که اهل عزاداری، قمه زنی و در کل بردن آبروی تشیع باشد.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: امام خمینی (ره) درباره این افراد می‌فرمودند «شما اهل دیانت هم نیستید چه رسد به ولایت» ولی بعضی تفکرات از انگلیس به نحوی جدایی دین از سیاست را حمایت می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مواظب این جریانات باشید تا قوی نشوند.
 
حجت الاسلام نبوی در بیان دیدگاه متفاوت برخی نسبت به حوزه و حوزویان گفت: برخی فکر می‌کنند که حوزه‌های علمیه تنها جای درس خواندن است و حوزویان نباید به امور کشور داری و دنیا از خود حساسیت به خرج دهند بلکه باید نماز و روزه خود را بخوانند.
 
وی ابراز داشت: اگر ما به این سمت و سو برویم در نتیجه مبرزین به جای حراست از ملاک‌های دینی و مدیران از نظام فاصله می‌گیرند و وقتی بی اعتنا نسبت به نظام فراگیر شد یک دسته مدیران بی تفاوت یا مسأله دار سر کار می‌آیند که کاری به دین ندارند و بلایی مانند زمان پهلوی به سرمان می‌آید.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه اظهار داشت: برخی بیماری خاص دارند که هر که را با نظام جمهوری اسلامی مخالفت کند حمایت می‌کنند؛ این افراد کاری ندارند که فرد مورد نظر که با نظام مخالفت می‌کنند کیست و چه می‌گوید.
 
حجت الاسلام نبوی شناخت سکولاریسم، شاخه‌ها، برآمدها، تأثیرات بر جامعه، فرد و نظام را مهم ارزیابی کرد و گفت: سکولاریسم در نهایت دین فردی را هم دچار مشکل می‌کند؛ در گزینش حوزه باید دقت شود و از نفوذ افراد ضد انقلابی‌گری باید مراقبت کرد؛ این نکته را باید در نظر داشت که خیلی سرویس‌ها به دنبال این هستند که نیروهای خود را وارد حوزه‌های علمیه کنند.
 
وی از آموزش حوزه خواست تا طلاب را طوری تربیت کند که انقلاب و مبانی انقلاب را بفهمند و پایبند به آن باشند و افزود: اساتید و کادر مدارسی که انقلاب را قبول ندارند و در فکر مقابله با نظام هستند نباید اجازه داشته باشند تا در حوزه‌های علمیه فعالیت کنند و تدریس یا مدیریت طلاب را داشته باشند.
 
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه توجه به انقلابی‌گری در پژوهش‌ها و تبلیغ را در حوزه‌های علمیه خواستار شد و گفت: حوزویان باید مردم را با ابعاد حکومتی دین آشنا کنند و در این فرآیند نظام حوزه باید نفوذی‌ها را شناسایی و اخراج کند.
 
حجت الاسلام نبوی در پایان ابراز داشت: حوزه نباید محیطی مانند دانشگاه باشد که هر کس با هر سلیقه و مسلکی به آن وارد شود و پس از تحصیل و تغذیه در آن خود را به جامعه معرفی کند و از نام حوزه استفاده کرده و شخصیتی برای خود بسازد./836/ت302/ج1
ارسال نظرات