۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۲۴۲۲۴
معاون فرهنگی مرکز حجاب ریحانةالنبی مطرح کرد؛

پوشش 17 هزار دانش‌آموز در طرح ملی حجاب مدارس/ ارتقای فعالیت‌های مرکز ریحانة‌النبی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باقی از متحول شدن فعالیت‌های مرکز حجاب ریحانةالنبی در سال جدید خبر داد و گفت: مقدمات طرح توسعه‌ای مناسبی برای فعالیت‌های مرکز در حال انجام است.
مرکز تحقيقات و طرح هاي کاربردي حجاب ريحانه النبي

حجت‌الاسلام محمد باقی، معاون فرهنگی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانةالنبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته پرداخت و از متحول شدن این فعالیت‌ها در سال جدید خبر داد.

 
وی ابراز کرد: مرکز حجاب ریحانه النبی تنها مرکزی است که به صورت ملی در برخی از شهرها دارای شعبه است و با نگاه ترویج حجاب برتر در 120 مدرسه با 75 مدرسه تحت پوشش در مناطق حساس و کم‌برخوردار از آگاهی‌های مذهبی فعالیت می‌کند و دوره‌های آموزش مبلغان حجاب نیز با همکاری دفاتر حضرات آیات فاضل لنکرانی و مکارم شیرازی در این راستا برگزار شد.
 
معاون فرهنگی مرکز تحقیقات حجاب ریحانةالنبی با اشاره به دو طرح ملی مدارس و خوش‌حجابی یادآور شد: سال گذشته طرح ملی مدارس در شهرهای ساری، مشهد، ارومیه، اصفهان، قم، تهران و کاشان اجرا شد و به دلیل مشکلات مالی، این طرح در شاهین‌شهر و شیراز اجرا نشد.
 
وی با بیان این‌که سال گذشته طرح ملی مدارس 17 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد، افزود: در طرح خوش‌حجابی نیز که با هدف تثبیت حجاب دختران محجبه در قم، منطقه پردیسان و شهرهای ارومیه، ساری، مشهد و کاشان اجرا شد، 3500 دختر دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.
 
حجت‌الاسلام باقی افزود: طرح ملی مدارس مرکز ریحانة‌النبی برای دختران پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی (7 تا 14 سال) اجرا شد و در این زمینه نیز کتاب آموزشی تربیتی با عنوان مروارید بهشتی برای پایه‌های نامبرده طراحی شد که اثرات بسیار مثبتی داشت.
 
وی عدم گسترش طرح ملی مدارس در شهرهای کشور و کاهش آمار دانش‌آموزان در سال 93 نسبت به سال 94 که از 22 هزار دانش‌آموز به 17 هزار دانش‌آموز بود را به سبب عدم پشتیبانی مالی از طرح ارزیابی کرد و گفت: تلاش مسئولان مرکز با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها، حفظ و اجرای دو طرح نامبرده بوده است.
 
معاون فرهنگی مرکز تحقیقات حجاب ریحانةالنبی در ادامه از متحول شدن فعالیت‌های این مرکز در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال طرح توسعه‌ای مناسبی در نظر گرفته‌ایم که مقدمات آن در حال انجام است و تا اواسط اردیبهشت‌ماه اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
وی با بیان این‌که برای ارتقای فعالیت‌های مرکز حجاب ریحانةالنبی طرح‌های مختلفی ارائه شده است، گفت: مجوز برپایی راهپیمایی حجاب و عفاف و جشن خوش‌حجابی گرفته و زمان اجرای آنها در سه ماهه نخست سال به ویژه در اردیبهشت‌ماه به شهرها ابلاغ شده است.
 
حجت‌الاسلام باقی از طرح نسیم عفاف که برای دختران 14 تا 20 سال اجرا می‌شود به عنوان ادامه طرح خوش حجابی نام برد که در آن افزون بر مشاوره خانواده، به موضوع‌های شبهات حجاب و بحث‌های علمی حجاب نیز پرداخته می‌شود.
 
وی همچنین به تولید نوشت‌افزار و نرم‌افزارهای حجاب از سوی این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم کشور به فعالیت‌های حجاب، کارگروهی در این مرکز تشکیل شد که با نگاه کاربردی به سؤالات جوانان پاسخ دهد و با استدلال و منطق، حجاب را تبلیغ و ترویج دهد.
 
معاون فرهنگی مرکز تحقیقات حجاب ریحانةالنبی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، تأکید کرد: از ابتدا تقویت فضای مجازی با جمع‌آوری و تولید اخبار حجاب از اهداف پایگاه اطلاع رسانی حجاب ریحانه النبی بوده است و پاسخ به شبهات و مسائل حجاب از اولویت‌های این مرکز به شمار می‌رود./920/302/ب2
ارسال نظرات