۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۲۶۷
نتانیاهو:

حضور ارتش صهیونیستی در مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان «حقی مقدس» است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم صهیونیستی حضور ارتش صهیونیستی در مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان را «حقی مقدس» توصیف کرد.
نتانياهو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حق حضور ارتش صهیونیستی در مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان فلسطین یا همان منطقه "أ" حقی مقدس است و دولت وی با بازگشت اوضاع به دوران قبل از سال 2000 مخالف است.


بنیامین نتانیاهو در واکنش به اظهارات نفتالی بنت وزیر تندروی آموزش و پرورش و رییس حزب خانه یهودی مبنی بر اینکه کاهش عملیات های ارتش صهیونیستی در شهرهای فلسطینی نشین تحت اداره تشکیلات رام الله باعث  متزلزل شدن ائتلاف دولتی نتانیاهو خواهد شد، این ادعا را مطرح کرد.

 

بنت در جریان بازدید از مقر فرماندهی منطقه مرکزی ارتش صهیونیستی تهدید کرده بود که در صورت موافقت نتانیاهو با کاهش عملیات های ارتش صهیونیستی در کرانه باختری، از ائتلاف حاکم به ریاست وی کناره گیری خواهد کرد.

 

این روزنامه همچنین به رایزنی ها در داخل دولت نتانیاهو درباره کاهش عملیات ها و فعالیت های ارتش صهیونیستی در مناطق "أ" اشاره و اعلام کرد که این مسائل پس از دیدارهایی که اخیرا به منظور رایزنی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی و افزایش نقش تشکیلات خودگردان در سرکوب انتفاضه قدس برگزار شد، مطرح شده است.

 

هاآرتص به نقل از بنت تاکید کرد که هر کس می خواهد امنیت اسرائیلی ها را به دست سربازان ابو مازن (محمود عباس) بسپارد، در واقع درس نگرفته است و همگان باید بدانند که سیطره ارتش اسرائیل بر مناطق "أ" تضمینی برای امنیت اسرائیل است و از همین رو، من مخالف این اقدام هستم که باعث پرداخت تاوان سیاسی بسیار سنگینی خواهد شد.

 

این روزنامه در ادامه آورده است که وزیر آموزش و پرورش تندروی رژیم صهیونیستی خواستار اطلاع رسانی درباره مذاکرات صورت گرفته با طرف فلسطینی طی ماه های اخیر شده بود و بر همین اساس، نتانیاهو و موشه یالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با درخواست وی موافقت کرده و او را در جریان محتوای دیدارهای "یوآف مردخای" مسئول هماهنگی امور مناطق کرانه باختری قرار دادند. این دیدارها سیاسی نبودند، بلکه محور آنها مسائل امنیتی بود و منجر به افزایش اقدامات تشکیلات رام الله در زمینه سرکوب انتفاضه قدس در راستای همکاری های امنیتی میان طرفین شد./994/ب102/د

ارسال نظرات