۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۲۸۵

تأکید انگلستان بر استفاده از بازار مصرف‌ مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ از شرکت‌های جوان تا غول‌های تجاری، کارآفرینان انگلستانی به بازار پرسرعت و در حال توسعه مصرف‌کنندگان مسلمان چشم دوخته‌اند.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برعکس فرانسه، که شاهد جو خصمانه علیه محصولات ویژه مسلمانان است، رویکرد انگلستان بیشتر مالی و تجاری است.

 

رئوف میرزا، مدیر نمایشگاه سبک زندگی اسلامی که به‌تازگی در لندن برگزار شد، می‌گوید: حلال فقط مختص خوراک نیست و طیف وسیع محصولات و خدمات مورد استفاده مسلمانان را در بر می‌گیرد.

 

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در لندن، حدود 150 نفر از رؤسا، متخصصان و کارآفرینان را گردهم آورد تا به تبادل تجربیات خود در این حوزه بپردازند.

 

با توجه به جمعیت چشمگیر مسلمانان به ویژه مسلمان زیر 30 سال و نرخ رشد بازار محصولات و خدمات اسلامی، شمار زیادی از برندهای معروف جهانی در کنار برندهای انگلستانی تلاش می‌کنند تا از فرصت این بازار استفاده کنند.

 

کشورهای اروپایی دارای اقلیت‌های بزرگ مسلمان از جمله روسیه (12 درصد)، فرانسه (7.5 درصد)، هلند (5.5 درصد)، انگلستان (5 درصد) و آلمان (5 درصد) به این بازار پرسود نظر دارند و تنها کارآفرینان جوان مسلمان نیستند که به سمت فرصت‌های موجود در این بازار کشیده شده‌اند.

 

در انگلستان برندهای معروف نیز نسبت به استفاده از بازار مصرف‌کنندگان مسلمان ترغیب شده‌اند به طوری که مثلاً سال گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای تسکو اقدام به برگزاری کمپین تبلیغاتی رمضان کردند.

 

میرزا می‌گوید: اگر شما یک برند جهانی هستید، چطور می‌توانید یک میلیارد و ششصد مسلمان جهان را نادیده بگیرید؟/982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات