۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۲۴۳۳۵

ماهنامه سنجاقک در ایستگاه صد و سی و سوم

خبرگزاری رسا ـ شماره 133 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و سی‌‌ و سومین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه فروردین‌ماه 1395 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سلام خداجون»، «عیدی من»، «قاشق چایخوری»، «خیلی مواظبم باش!»، «چشمه در بیابان»، «جوراب‌ها»، «موی سر طلایی»، «سرگرمی»، «درخت رنگارنگ»، «شعر»، «سفره سنجاقکی»، «بزرگ‌شدن»، «این پسر و آن پسر»، «بازی بازی نبازی»، «کاردستی»، «مثل گل بهاری» و «ببین و بگو».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع چشمه در بیابان آمده است: عمو صادق می‌گوید: « یک روز حضرت موسی علیه‌السلام با دوستانش به سفر می‌رفتند. به یک بیابان بزرگ رسیدند. بیابان پر از خار و سنگ بود. خسته و تشنه شدند؛ اما آبی در بیابان پیدا نکردند. به یکدیگر نگاه کردند و گفتند: حالا چه کار کنیم؟ اگر آبی پیدا نکنیم همه ما می‌میریم!

 

بچه‌هایی در آنجا بودند، از شنیدن این خبر ناراحت شدند. آن‌ها پیش مادرانشان آمدند و گفتند: حالا چه کار کنیم؟ نکند از تشنگی بمیریم! مادرها جوابی ندادند. موسی علیه‌السلام دست‌هایش را به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! تو مهربانی. بندگان تو تشنه‌اند بچه‌های ما تشنه‌اند، حیوانات ما هم از تشنگی می‌میرند. آبی برای ما بفرست!

 

خداوند به موسی علیه‌السلام گفت: چوب‌دستی‌ات را به آن سنگ بزن! موسی علیه‌السلام چوب‌دستی‌اش را به سنگ زد. یک‌دفعه چند چشمه آب از زمین بیرون آمد. بچه‌ها از خوشحالی فریاد کشیدند و به طرف آب دویدند. پرندگان هم آمدند و کنار آب نشستند. دوستان موسی علیه‌السلام خوشحال شدند، آب خوردند و خدا را شکر کردند».

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مثل گل بهاری می‌خوانیم: بابا پسر نداشت. همه می‌گفتند: او پسر ندارد و دیگر بعد از او نامش نمی‌ماند! خدا به او دختر داد؛ یک دختر زیبا و پر از بوی گل‌های بهاری. بابا خیلی خوشحال شد.

 

همه گفتند: پسر خیلی خوب است. پسر اسم پدر را زنده می‌کند. اما بعدها این دختر بهشتی، دو پسر گل به دنیا آورد. او فاطمه است؛ بهترین دختر و بهترین مادر دنیا. او مثل گل بهاری است که عطرش همه دنیا را پر کرده است.

 

شماره 133 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه فروردین‌ماه 1395 در 36 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشرشده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات