۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۲۴۵۱۴

ماهنامه سلام بچه‌ها در سیصد و سیزدهمین ایستگاه

خبرگزاری رسا ـ شماره 313 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.
سلام بچه ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و سیزدهمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه فروردین‌ماه 1395 به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ یک، بهار من»،‌ «سرمقاله/ به جوانه‌ها ایمان دارم»، «عیدانه فراوان باد!»، «شعر»، «اوضاع اضطراری»، «چشم در چشم»، «الفبای قد کشیدن»، «داستانک» و «نثر ادبی/ روز اول عید».

 

«داغ عزیز»، «عید دیدنی»، «جدول»، «جاده بهشت»، «شعر» «بریده‌ها»، «پشت در سلام می‌دهیم»، «گزارش»، «آگهی» و «طنز/ پرانتز باز: آب، پرانتز بسته» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در سرمقالهاین ماهنامه با عنوان جاده بهشت در ذیل موضوع برای جبهه آمده است: «مردم با جان و دل به رزمنده‌ها کمک می‌کردند. ما یک چادر زده بودیم وسط میدان بزرگ شهر تا هدایای مردم را جمع کنیم. تند و تند بسته‌ها و پول‌های مردم به سمت چادر می‌‌آمد. ناگهان نگاهم به مردی افتاد که در کنار چادر بود و خیره شده به من. گفتم: بفرما برادر!

 

جلو آمد دست کرد توی جیب پیراهنش، چیزی نداشت. دست کرد تو جیب شلوارش؛ اما خالی بود. دست کرد جیب بغل جلیقه‌اش و خوشحال بیرون آورد. یک بیست تومانی طرف من گرفت و با خجالت گفت: ببخشید فقط همین را داشتم. امروز غروب از کارگری برگشتم، مزدم را می‌آورم و هدیه می‌کنم به جبهه. شما که تا شب اینجا هستین؟».

 

پشت در سلام می‌دهیم عنوان یکی دیگر از موضوعات این ماهنامه است که بخشی از زندگی آیت‌الله بهاءالدینی را به رشته تحریر در آورده است که در بخشی از آمده: فرمانده ارتش، مسافر قطار اهواز ـ تهران است؛ اما در ایستگاه قم پیاده می‌شود تا حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند. همراهان با تعجب می‌گویند: نصفه شبه و در حرم بسته، معطل می‌شید!

 

می‌گوید: «عیبی نداره! پشت در سلام می‌دیم و بعد، می‌ریم خونه یکی از اهالی تا اذان صبح رو بِدن و درِ حرم باز شه. با تعجب دنبالش راه می‌افتند. چند دقیقه بعد، در کوچه‌ای باریک به خانه‌ای قدیمی می‌رسند که چراغش روشن است. صاحب‌خانه کسی نیست، جز آقا سیدرضا که با چای تازه‌دم انتظار آمدنشان را می‌کشد.

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «ایرانیان و اولین‌ها»، «داستان/ جهنمی‌ام یا بهشتی»، «آگهی»، «سفرنامه»، «به فکر حیات وحش باشیم»، «ماجراهای یک فضایی بی‌عرضه» «کاریکاتور بهار» و «شعر» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شماره 313 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه فروردین‌‌‌ماه 1395 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 60 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات