۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۵۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دستگاه‌های فرهنگی هرمزگان از ظرفیت اعتکاف استفاده مطلوب کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ اعتکاف و حضور چشمگیر مردم به ویژه جوانان در این مراسم معنوی، بر استفاده دستگاه‌های فرهنگی از این ظرفیت تأکید کرد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه دین اسلام مانند دیگر ادیان الهی از عقاید، احکام و اخلاق تشکیل شده است، گفت: دین روشنگر اسلام در هر مقطعی از زمان، جاذبه‌هایی برای اقشار مختلف دارد که باید به بهترین نحو استفاده شود.


وی در ادامه مناسبت‌های مذهبی را فرصت بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در این مناسبت‌ها در جهت گسترش فرهنگ دینی تلاش کنند و از آن به عنوان یک فرصت طلایی بهترین بهره را ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، دین اسلام را جوهره تمام ادیان الهی عنوان ‌کرد و اظهار داشت: این دین مبین به صورت جامع و کامل نسبت به دیگر ادیان ظهور پیدا کرده است. 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایام البیض به عنوان فرصتی مناسب و تأثیرگذار برای معتکفان یاد و تصریح ‌کرد: استقبال چشمگیر مردم از مناسبت‌های مذهبی نظیر ایام البیض نشان‌دهنده طینت پاک افراد و ارتباط با معنویات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بعضا به خوبی از فرصت‌های نابی همچون اعتکاف به خوبی استفاده نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید از این فرصت‌ها در جهت تحقق اهداف فرهنگی دینی استفاده کنند.

وی با تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ویژه ایام اعتکاف، اعزام مبلغ، مداح و قاری را از جمله این برنامه‌ها نام برد و تأکید کرد: این اداره کل متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست بلکه نقش هماهنگ کننده و نظارتی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام زندوی به راه‌اندازی سامانه ثبت نام در فضای مجازی از طریق برنامه تلگرام خبر داد و گفت: سعی می‌شود تا در این فرصت باقی مانده و با هدف تسهیل در روند نام‌نویسی از معتکفان، این امر محقق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به حضور 80 درصدی جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، این ایام را فرصتی مناسب برای توبه و خودسازی معرفی کرد که انسان مسیر درست را انتخاب و از این فرصت به نحو احسن استفاده می کند./851/202/ب2
ارسال نظرات