۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۵۹۸

استقبال نویسندگان کودک و نوجوان از جشنواره تولید کتاب رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از استقبال نویسندگان کودک و نوجوان کشور از جــشنواره تــولید کــتاب رضـوی گفت: تاکنون و در حالی که هنوز چندماه به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است این جشنواره با استقبال از سوی نویسندگان کتاب کودک و نوجوان رضوی مواجه و تاکنون آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
  جشنواره ملي توليد کتاب رضوي در استان چهارمحال و بختياري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد کارگران دهکردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از استقبال نویسندگان کودک و نوجوان کشور از جــشنواره تــولید کــتاب رضـوی گفت: تاکنون و در حالی که هنوز چندماه به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است این جشنواره با استقبال غیرمنتظره‌ای از سوی نویسندگان کتاب کودک و نوجوان رضوی مواجه و تاکنون آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

جواد کارگران دهکردی ادامه داد: با صدا و سیمای مرکز این استان رایزنی شده است تا برنامه‌ای را برای قصه‌گویی رضوی تدارک ببیند و این از مصوبات اتاق فکر این جشنواره بود که انشاالله اجرایی می‌شود. با توجه به رشد فضای مجازی و امکانات گسترده این فضا، بدنبال آن هستیم که تولید کتاب صوتی رضوی داشته باشیم و در سایت‌ها و فضاهای مختلف آن را انتشار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه به چند نویسنده مطرح کشور سفارش تالیف کتاب با محوریت فرهنگ رضوی برای کودکان و نوجوانان داده شده است،افزود: از چند کتاب آماده چاپ نیز برای انتشار این کتاب‌ها حمایت خواهیم کرد.

 

دبیر جشنواره تولید کتاب رضوی برای کودکان و نوجوانان به نوآوری دیگری که در این جشنواره اتفاق می‌افتد اشاره و بیان کرد: کتاب برتر کودک و نوجوان رضوی از دیدگاه مخاطبان نیز انتخاب و در اختتامیه جشنواره از خالق آن تجلیل می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه نشست‌های اتاق فکر جشنواره تولید کتاب رضوی در فضایی بسیار بانشاط و با ارائه دیدگاه‌ها و نظرات راهگشا برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نشست‌ها بر حساسیت و اهمیت برگزاری هرچه با شکوه‌تر این جشنواره تاکید می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر بخاطر برگزاری دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی شد، افزود: باتوجه به اینکه در این دوره برای نخستین بار جشنواره تولید کتاب کودک و نوجوان جایگزین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان شده است، لازم است اتاق فکر این جشنواره با جدیت بیشتری کار کند و با برنامه ریزی های صورت گرفته امید داریم جشنواره‌ای پربارتر از سال گذشته برگزار کنیم. تمامی هنرمندان شاعر و نویسندگان می‌توانند آثار خود را با موضوع سیره امام رضا علیه السلام و در قالب شعر و داستان کودک و نوجوان تا اول تیرماه سال و جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

کارگران دهکردی با برشمردن شرایط ارسال اثر به این جشنواره اظهار کرد: آثار چاپ نشده باید ازطریق سامانه ثبت نام در سایت http://chb.shamstoos.ir /fa/home و یا ازطریق رایانامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، همچنین تمامی آثار ارسالی باید قابلیت تصویرگری داشته باشند. همچنین آثار چاپ شده نیز باید تصویرگری شده و مخاطب آن حتما کودک و نوجوان باشد.

 

جشنواره تولیدکتاب کودک و نوجوان رضوی، از سری برنامه‌های چهاردهمین دوره جشنواره بین‌اللملی امام رضا علیه السلام است که به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود./998/د102/ق 

منبع: بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام

ارسال نظرات