۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۲۴۶۲۴
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک:

تغییر عقاید از پیامدهای غفلت از سبک زندگی ایرانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک با تأکید بر پیروی از آموزه های دینی در زندگی روزمره، گفت: غفلت از سبک زندگی ایرانی اسلامی پیامدهایی همچون تغییر عقاید را در پی دارد.
 سبک زندگي اسلامي

صغری ذاکری مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) مبنی بر شناخت زمان برای مقابله با تهاجمات، گفت:  توجه به شرایط پیرامون خود و زمان شناسی مهم‌ترین امر در زندگی روزمره است.


وی در ادامه با اشاره به موضوع شناخت زمان و شرایط آن افزود: احادیث و سایر آموزه های دینی با مضامین اهمیت شناخت زمان به این معناست که باید زمان را بسیار مور توجه قرار داد.


مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، شرایط امروز را بسیار حساس خواند و تصریح کرد: علیرغم پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی که عصر ارتباطات نام گرفته و صرف شدن بخش اعظم از زندگی انسان به کار، خواب و استفاده از فضاهای مجازی، باید عصر حاضر را عصر جدایی نامید.


ذاکری در ادامه با تاکید بر تشخیص سواد رسانه ای و انتخاب شاخه ای از آن برای فعالیت بیان داشت: زندگی افراد با استفاده از فضاهای مجازی تحت تاثیر قرار می گیرد.


وی، تغییر سبک زندگی را مهم ترین دغدغه جامعه امروزی عنوان کرد و ابرازداشت: حرکات و رفتار افراد از افکار وی نشأت گرفته و تاثیرات فضاهای مجازی بر رفتار این دسته از افراد، ناخودآگاه بر اعتقاداتشان را نیز اثرگذار می گذارد.


مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در ادامه، عمل به دستورات الهی را بهترین روش برای حفظ اعتقادات و افکار افراد در فضای مجازی عنوان کرد.

 

وی تاکید کرد: غفلت از سبک زندگی ایرانی اسلامی، خسارت های جبران ناپذیری همچون تغییر عقاید را در پی دارد.


ذاکری، توجه و بکارگیری توصیه های قرآن کریم و سیره معصومین در زندگی فردی واجتماعی امری مهم در عملیاتی کردن سبک زندگی اسلامی برشمرد.


مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان سیریک، نقش دستگاه ها و فعالان فرهنگی هرمزگان در راستای فرهنگ سازی این مهم و فراهم کردن زمینه های اجتماعی و فرهنگی را مهم و خطیر دانست./851/302/ب1

ارسال نظرات