۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۷۱۷
آیت الله حیدری:

خروج از رکود تنها با عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و اعتماد به نیروهای داخلی به شمار می رود که خلاصه آن عدم اتکا به اجانب است، گفت: با وجود تأکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب مشاهده شده که دولت عزم جدی برای اجرا کردن راهبرد اقتصاد مقامتی از خود نشان نمی دهد.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری بارها راه برون رفت مملکت از مشکلات پیش آمده در زمینه اقتصادی را تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.


وی افزود: اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و اعتماد به نیروهای داخلی به شمار می رود که خلاصه آن عدم اتکا به اجانب است، عدم اتکا به بیگانگان باید با تولید و فعالیت مثبت اقتصادی همانند کارهای کشاورزی و صنعتی به ویژه مسأله علمی مقرون باشد.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که با وجود تأکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب مشاهده شده که دولت عزم جدی برای اجرا کردن راهبرد اقتصاد مقامتی ازخود نشان نمی دهد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اقتصاد مقاومتی بدون عمل کار ساز نیست.


وی ادامه داد: رهبری پسوند اقدام و عمل را مطرح کردند که فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید مقرون به آنها باشد، رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند اگر در زمینه اقتصاد مقاومتی عملی انجام نشود امیدی به حل مسائل نیست، گاهی پیشرفت حقیقی و گاهی نیز صوری است.


آیت الله حیدری با بیان این که پیشرفت صوری این است که به کشورهای خارجی اعتماد کرده و صرفا واردات انجام دهیم، ابراز داشت: این مسأله پیشرفت است اما پیشرفت صوری محسوب می شود، پیشرفت حقیقی این است که متکی به ابتکار ایرانی، نشاط و تولید داخلی به صورت مرغوب و مطلوب است.


وی عنوان کرد: باید به صورت همه جانبه از صنایع داخلی و از صنعتگران و مبتکران داخلی پشتیبانی جدی صورت گیرد، قوانین دست و پا گیر تولید بایدحذف شود؛ دولت باید به صورت جدی وارد شود تا مملکت از این رکودی که بر آن تحمیل شده بیرون بیاید.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار 60 درصد بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ تعطیل بوده یا به صورت ضعیف کار می کند، رکود اقتصادی از بین نمی رود مگر این که اقدام و عمل صورت گیرد.


وی با اشاره به وظیفه حوزه علمیه و علمای دینی در تبیین مبانی اقتصادی مقاومتی اضافه کرد: روحانیت باید از تریبون هایی همانند منبر، نماز جمعه و درس که در اختیار دارد باید استفاده کرده و شاخصه های اقتصاد مقاومتی را تبیین کند و مسأله را به صورت مرتب به مسؤولان تذکر دهند تا اگر کوتاهی صورت می گیرد اصلاح شود، همه باید ورود پیدا کرده تا رهبر معظم انقلاب در عرصه ها تنها نباشند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات