۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۴۸۳۴
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نقش فرهنگ و هنر در تحقق شعار سال غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که سند تدبیر و توسعه استان نمونه عینی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است، گفت: نقش فرهنگ و هنر در تحقق شعار سال غیر قابل انکار است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای اداری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: نقش فرهنگ و هنر در تحقق شعار سال غیر قابل انکار است.

 


وی با تأکید بر این‌که هنر و ادب مؤثرترین ابزار برای فرهنگ سازی است و اقتصاد مقاومتی هم از این مقوله مستثنی نیست، خاطرنشان کرد: بر این اساس این اداره کل از همه امکانات، ظرفیت ها و ابزارهای موجود خود برای تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد کرد.

 


صفی پور با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه استان و نقش شاخص های فرهنگی و هنری در آن و اینکه این شاخص ها در آذربایجان شرقی رشد کرده اند، گفت: در کنار آن در دو سال گذشته بودجه خوبی براساس تلاش و پی گیری، جذب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

 


وی افزود: در تدوین سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی 10 هسته کلیدی وجود دارد که یک هسته آن مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است و برای ترویج و توسعه فرهنگ بومی و محلی پیش بینی شده و این نشان دهنده نگرش مثبت مدیران ارشد استان به حوزه فرهنگ و هنر است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هسته کلیدی فرهنگ در سند تدبیر و توسعه استان، اظهار داشت: این بخش شامل شانزده طرح است که تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و تهیه و تدوین اساسنامه این بنیاد از مهم‌ترین آن بوده است.

 


وی تدوین و اجرای جشنواره های بین المللی فرهنگی، هنری و در نهایت تاسیس مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر استان در سال 94 را از برنامه های شاخص طرح 16گانه دانست و گفت: برنامه های مطرح شده در این طرح بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و جایگاه فعلی فرهنگ و هنر استان مرهون تلاش های همکاران و اهالی فرهنگ و هنر استان است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی از برنامه های شاخص اجرا شده در سال 94، اظهار کرد: برگزاری موفق نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه قرآن کریم، نمایشگاه رسانه های دیجیتال، جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه، جشنواره سراسری آواها و نواهای قرآنی ترنم آسمانی، جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآن و ده ها برنامه دیگر گویای فعالیت بی وقفه مسؤولان و هنرمندان استان است.

 


صفی پور، با اشاره به سطح بالای کیفی برنامه های اداره کل در طول سال گذشته، گفت: در سال پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه بار در برنامه های این اداره کل که با سطح ملی و بین المللی برگزار شد، حضور یافت که این موضوع نشان دهنده سطح بالای برنامه ها از لحاظ کیفی است.

 


وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه حضور برای همه هنرمندان، اظهار کرد: ارتباط مستمر و تاثیرگذار با اصحاب فرهنگ و هنر اصلی ترین رویکرد این اداره کل است، چرا که فعالیت های این اداره کل با همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ معنی می یابد./935/202/ب1

ارسال نظرات