۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۸۷۳

علمای لبنان نسبت به توطئه حاکمان عرب علیه فلسطین هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان هشدار داد که برخی از حاکمان و زمامداران عرب درصدد معامله بر سر فلسطین و فیصله دادن به قضیه فلسطین هستند.
لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان متشکل از علمای اهل تسنن و شیعه با صدور بیانیه ای هشدار داد که برخی از حاکمان و زمامداران عرب درصدد معامله بر سر فلسطین و فیصله دادن به قضیه فلسطین با اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در کشورهای عربی و غیرعربی هستند.


در این بیانیه با ابراز نگرانی از توطئه ها برای بحرانی کردن اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان و تشدید ناامنی ها در این اردوگاه ها، آمده است: اقدامات تروریستی گروه های تکفیری در نقاط مختلف دنیا در حالی شدت گرفته که هیچ طرحی برای مقابله با آن تدارک دیده نشده است، بلکه بر عکس، عده ای مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند از این گروه ها برای تحقق سیاست های خود استفاده کنند.


تجمع علمای مسلمان لبنان با تاکید به ضرورت ریشه کنی اندیشه وهابی و تکفیری و نبرد قاطع و واقعی درمیدان با تروریست های تکفیری خاطرنشان کرده است: فلسطین امروز بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و خطر قرار گرفته و اطلاعات به دست آمده حاکی از تبادل اراضی و ضمیمه کردن کرانه باختری به اردن و تشکیل کشور کوچک فلسطین در نوارغزه و بخشی از صحرای سینای مصر است.


در این بیانیه با اشاره به اینکه « این توطئه باعث خواهد شد ملت فلسطین به طور کامل در کشورهای مختلف دنیا هضم شود و از بین برود» تصریح شده است: امت اسلامی و عربی باید آماده مقابله با این توطئه شوند و همه سرزمین اشغال شده فلسطین را آزاد کنند و لحظه ای فلسطین را فراموش نکنند.


تجمع علمای مسلمان لبنان با ابراز نگرانی از برخی توطئه ها مانند ترور روز گذشته « فتحی زیدان» مسؤول امنیتی جنبش فتح در اردوگاه المیه میه در شهر صیدا در جنوب لبنان، هدف این توطئه ها را برهم زدن آرامش و بحرانی و ناامن کردن 12 اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان دانسته است.


انفجار بمب یک کیلوگرمی کارگذاشته در زیر صندلی خودرو فتحی زیدان در منطقه امریکان شهر صیدا و نزدیک اردوگاه عین الحلوه ( بزرگترین اردوگاه فلسطینی نشین در لبنان) به کشته شدن وی منجر شد.


این تجمع با محکوم کردن ترور فتحی زیدان، از گروه های مختلف فلسطینی خواسته است برای نابودی گروه های تکفیری تروریستی لانه کرده در داخل اردوگاه ها دست اتحاد به یکدیگر داده و اقدام مشترک نظامی انجام دهند، چون در غیر این صورت همه اردوگاه در معرض نابودی قرار می گیرند.


تجمع علمای مسلمان با محکوم کردن توافق بین رژیم سعودی و مقامات مصری درخصوص دو جزیره مصری «تیران» و«صنافیر» و واگذاری این دو جزیره به آل سعود، این توافق و ساختن پل بین مصر و سعودی را از یک سو به معنی معامله بر سر کرامت ملی و تمامیت ارضی مصر و از سوی دیگر آغاز روابط علنی سعودی و رژیم صهیونیستی دانسته است.


تجمع علمای مسلمان لبنان از نیروهای امنیتی این کشور به خاطر بازداشت عناصر گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش که در پوشش مدارس دینی در لبنان اقدام به جذب نوجوانان و استفاده از آنها در جنایات تروریستی می کردند، تشکر و قدردانی کرده است./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات