۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۸۸۸
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(15)

تأثیر خداباوری بر رشد اقتصادی جامعه

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر تأثیر ایمان و تقوا بر نزول برکات الهی گفت: اقتصاد مقاومتی، تکلیف سنگین و جدی ولایی بر دوش تمام ولایت‌مداران است؛ رشد و ترقی در عرصه اقتصاد از مسیری غیر از قرآن کریم تحقق نمی‌یابد و در نهایت منجر به شکست می‌شود.
حجت الاسلام ابوالحسن احمدي شاهرختي، مبلغ ديني خارج از کشور

حجت‌الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که با سخنرانی‌ها و موضوعات مختلف به مبحث اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

 

مبلغ بین المللی حوزه علمیه با توجه به این‌که اقتصاد مقاومتی، تکلیف سنگین و جدی ولایی بر دوش تمام ولایت‌مداران است، بیان کرد: علت این‌که رهبر معظم انقلاب باری دیگر، سالی را به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کردند، عملیاتی نشدن این مهم از سوی مسؤولان و دولتمردان و عدم فرهنگ سازی آن بود.

 

وی ادامه داد: رفتار انسان‌ها و جوامع انسانی برگرفته از ارزش‌هایی است که از باورهای او نشأت می‌گیرد؛ روایات ائمه معصومین(ع) به خوبی اشاره داشته‌اند که فرهنگ اسلامی چگونه در عرصه اقتصاد اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که اگر مردمان یک سرزمین بر اساس ایمان به خداوند و تقوای الهی عمل کنند، برکات الهی از زمین و آسمان بر آنان جاری می‌شود.

 

وی افزود: رشد و ترقی در عرصه اقتصاد از مسیری غیر از قرآن کریم تحقق نمی‌یابد و در نهایت منجر به شکست می‌شود؛ رشد اقتصادی بر اساس ایمان دولت و ملت به آیات الهی محقق می‌گردد.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ چنانچه دولت‌ها، مردان و زنان جامعه اسلامی به احکام دینی مرتبط با اقتصاد (از جمله پرهیز از اسراف و تزویر و لزوم رعایت تقوا در جاری شدن برکات الهی) عمل کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌شوند.

 

وی یادآور شد: رسانه‌های مکتوب و شفاهی، مبلغان دینی و صاحبان تریبون باید مردم را بر ریل صحیح اعتقادات دینی و چگونگی رعایت سبک زندگی دینی و اقتصاد مقاومتی بنشانند.

 

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی تأکید کرد: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی، اسوه‌های همه مردم و مسؤولان دولتی هستند؛ اما با وجود زندگی ساده اسوه‌های جامعه، متأسفانه برخی از دولتمردان تکیه بر تشریفات می‌زنند.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش بر تجمل گرایی مسؤولان خط بطلان کشیدند اما متأسفانه برخی گوش شنوا ندارند؛ مادامی که تجمل گرایی در زندگی شخصی مسؤولان حکم فرما باشد، تبعات آن در زندگی مردم جامعه دیده می‌شود.

 

مبلغ بین المللی حوزه علمیه تصریح کرد:‌ طلاق‌های فراوانی که به سبب کمی معیشت اتفاق می‌افتد، خطری است که همچنان دامن‌گیر جامعه است و نیازمند عملکرد جدی مسؤولان در پرهیز از مصرف گرایی و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی است./997/ت302/س

ارسال نظرات