۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۲۵۰۷۱
سخنران جمکران مطرح کرد؛

ماه رجب فرصتی برای شبیه ائمه شدن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی رادیو معارف با اشاره به فضایل ماه رجب گفت: این ماه فرصتی استثنایی برای شبیه ائمه(ع) شدن است؛ فضایل این ماه به قدری زیاد است که همه از آن بهره‏مند می‏شوند.
حجت السلام بهاالدين ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهاء الدین ضیایی پنجشنبه پیش از قرائت دعای کمیل در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر اهمیت ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب یکی از چهار ماه حرام است که ذی قعده، ذی حجه و محرم سه ماه حرام دیگر هستند.

 

سخنران و مبلغ حوزوی گفت: این ماه آنقدر نزد خدا حرمت دارد که حتی اگر کسی به سهو فردی را مورد ضرب و جرح قرار دهد، دیه او دو برابر نسبت به دیگر ماه‏ها است.

 

کارشناس مذهبی رادیو معارف افزود: این حرمت از روزی قرار داده شده که زمین و آسمان‏ها خلق می‏شد؛ در دوران جاهلیت نیز احترام ماه‏های حرام را نگه می‏داشتند و از جنگ و نزاع دوری می‏کردند.

 

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که در ماه‏های حرام به خودتان ظلم نکنید و همچنین در دعای کمیل آمده است که خداوندا، من به خودم ظلم کردم؛ اعضا و جوارح بدن انسان برای هدف خاصی آفریده شده و برای هر کدام نیز حدودی تعیین شده است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: جایگاه امام علی(ع)، جایگاه رسول الله(ص) است و تخصص ایشان در تربیت انسان است؛ اگر ایشان را به جای تربیت انسان به نخلستان بفرستند تا نخل‏ها را تربیت کند، در حق ایشان ظلم کرده‏اند.

 

حجت الاسلام ضیایی اظهار داشت: چرا برخی با گوش، چشم و دهان به گناه می‏پردازند در حالی که می‏شود بهترین استفاده را از این اعضا کرد؛ استفاده نابجا از اعضای بدن، ظلم در حق خود و ظلم در حق اعضای بدن است.

 

وی تأکید کرد: مسلمانان افزون بر این که نباید در ماه رجب ظلم به نفس کنند، باید از خودشان نیز مراقبت کنند؛ امام علی(ع) می‏فرمایند که کسی نمی‏تواند مثل من شود اما می‏تواند شبیه من شود؛ پیامبران الهی چون عبد خدا بودند، خداوند متعال آن‏ها را شبیه خود کرد و می‏توانستند معجزه کرده و مرده را زنده کنند.

 

کارشناس مذهبی رادیو گفت: شیعه باید شبیه امامش باشد؛ این حرف اشتباه است که بگویند امام علی(ع) چون امام است می‏تواند برخی کارها را انجام دهد؛ پیامبر اکرم(ص) می‏فرمایند که آن‏هایی به من نزدیک‏تر هستند که شبیه من باشند؛ ماه رجب فرصت مغتنمی برای این امر است.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات از کنار یک آبشار که رد می‏شویم، از سر تا پا اثر ذرات آب بر روی ما باقی می‏ماند و این در حالی است که زیر بارش مستقیم آبشار نرفته‏ایم؛ ماه رجب نیز به همین گونه است و بی اختیار از فضایل این ماه بهره‏مند خواهیم شد.

 

حجت الاسلام ضیایی در پایان ابراز کرد: امام علی(ع) تمام دعای کمیل را در سجده می‏خواندند و به گونه‏ای می‏گریستند که خاک‏های زیر صورت مبارکشان نم‏ناک می‏شد؛ دعای کمیل بسیار پر بار بوده و از معنویت بالایی برخوردار است؛ خوش به سعادت کسی که حداقل هفته‏ای یک بار این دعا را می‏خواند./840/پ202/ی 

ارسال نظرات