۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۵۲۲۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

تعهد و تخصص از ویژگی های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار فرماندهان ارتش استان اصفهان تعهد و تخصص را از ویژگی های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار فرماندهان ارتش استان به سخنان رهبر انقلاب در دیدار نوروزی فرماندهان نیروهای نظامی اشاره کرد و گفت: وجه تمایز نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با ارتش های جهان تعهد همراه با تخصص است که اگر بکشند یا کشته شوند برای خدا حرکت می کنند و ضرر نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که در جنگ ها اگر از شما کسی کشته شود از دشمنان شما هم کشته می شوند با این تفاوت که شما پشتوانه دارید و هر چه در راه خدا از جان و مال انفاق کنید، به صورت کامل به شما برگردانده خواهد شد و به کسی ظلم نمی شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: خدا را شاکریم که نیروهای مسلحمان با همین عشق به خدا از نظر نظامی و معنوی خود را مهیا می کنند بدون این که غیر از خدا از کسی بترسد.

 

وی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این سال ها به گونه ای عمل کرده است که هیچ وابستگی به گروه و جناح خاصی ندارد و اعتماد کامل مردم را به دست آورده است.

 

امام جمعه اصفهان به روایتی از امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند 5 وصیت می کنم که ارزش دارد برای آموختن آن به دور دست ها بروید، یکی این که امیدتان به غیر از خدا نباشد و از کسی غیر از خدا نترسید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت علی (ع) به فرزندش محمد حنفیه در جنگ جمل دستور نظامی می دهد که جمجمه ات را به عاریه بده و پایت را محکم بر زمین بگذار و چشم انداز دشمن را ببین و چشمت را ببند، یعنی رصد کن اما نترس و چشمت را ببند و به امید خدا کار کن.

 

وی دشمن شناسی را مهم ترین عامل برای افزایش بصیرت دانست و گفت: انتخاب 29 فروردین به عنوان روز ارتش نشان از دشمن شناسی و بصیرت والای امام راحل داشت که در آن زمان که عده ای ارتش را ناکارآمد و غیر قابل اعتماد می دانستند، با تعیین این روز ارتش با همه ساز و برگ خود رژه رفتند و مردم با اشک شوق به استقبال آن ها رفتند.

 

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ارتش و خانواده های آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت عظیم نیروهای تحت فرمان ارتش و خانواده های آن ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند قدم های بزرگی رای رسیدن به استقلال اقتصادی بردارد./1305/202/ب1

ارسال نظرات