۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۵۴۴۷

بازتاب رونمایی از سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌ها و مطبوعات خارجی، رونمایی از سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ در ایران را بازتاب دادند.
پدافند موشکي اس 300

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌ها و مطبوعات خارجی رونمایی از سامانه ضدموشکی اس 300 را در رژه روز یکشنبه (29 فروردین) ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب دادند.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در مراسم رژه نظامی که روز شنبه در جنوب تهران برگزار شد بخشی از تجهیزات سامانه ضدموشکی اس-300 روسیه به نمایش گذاشته شد.

 

فرانس پرس در ادامه نوشت: رسانه‌های ایران با پوشش خبری این مراسم که به مناسبت «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» برگزار شده بود، چند موشک و رادار مربوط به سامانه ضدموشکی اس-300 روسیه را که در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود، به تصویر کشیدند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و اسرائیل از روسیه به علت امضای این قرارداد با ایران انتقاد می‌کنند. ایران با داشتن سامانه ضدموشکی اس-300 می‌تواند دفاع ضدهوایی خود را در برابر هر گونه حمله احتمالی به ویژه بر ضد تاسیسات هسته‌ای خود تقویت کند.

 

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: ایران سامانه پدافند موشکی اس 300 را در رژه نظامی روز ارتش این کشور در تهران به نمایش گذاشت.

 

پایگاه اماراتی «ارم نیوز» نیز در گزارشی نوشت: ارتش ایران در رژه‌ای که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، از سامانه ضد موشکی اس-300 روسیه با حضور حسن روحانی، رییس جمهور، وزیر دفاع و افسران ارشد نظامی رونمایی کرد.

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در گزارشی با عنوان «ایران از انواع سامانه اس- 300 به مناسبت روز ارتش رونمایی کرد» نوشت: در رژه نظامی بزرگی، که امروز یکشنبه در تهران برگزار شد، سامانه پدافند هوایی اس-300، که جمهوری اسلامی ایران از روسیه دریافت کرده بود، رونمایی شد./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات