۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۵۴۷۳
مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج:

بانوان نقش مؤثری در تقویت بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج گفت: بانوان به عنوان مربیان انسان‌‎‌ساز، یکی از مهم‌ترین ارکان خانواده‌ها هستند و نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده و تقویت بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه دارند.
موسسه آموزش عالي حوزوي زينبيه

مرضیه عبدلی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و به عنوان مربی‌های انسان‌‎‌ساز، یکی از مهم ترین ارکان خانواده هستند، نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده و تقویت بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی جامعه دارند.


وی در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه ابراز داشت: کارایی اولیه آن که نباید از نظر جامعه و خانواده ها دور بماند، تربیت خود فرد و تربیت نسل‌های بعدی است؛ از کارایی‌های تحصیل کردگان می‌توان به مواردی مثل؛ فعالیت در حوزه علمیه به صورت مدرس، مبلغ و پژوهشگر با توجه به شرایط و استعداد هر طلبه اشاره کرد؛ چرا که یک مدرس خوب می تواند دلسوزانه تدریس کند و یک مبلغ و پژوهشگر لایق می تواند مبانی فکری ارزنده‌ای را در جامعه احیا کند.


عبدلی با اشاره به فعالیت اساتید مجرب در این موسسه، بیان داشت: این موسسه به عنوان تنها موسسه آموزش عالی حوزوی در سطح استان البرز است؛ همچنین کادر این موسسه را عموماً کسانی تشکیل می‌دهند که دارای مدرک سطح 3 بوده و در حوزه و دانشگاه تحصیل کرده‌اند؛ به همین دلیل در امر تدریس، تبلیغ و برخورد با طلبه‌ها بسیار موفق‌ بوده و می‌توانند با طیف وسیعی از جامعه ارتباط برقرار کنند.


وی تاکید کرد: در این موسسه افزون بر کلاس‌های درسی، دوره‌های تقویتی و نشست در حوزه پژوهش، کلاس‌های مفاهیم و حفظ قرآن، سیر مطالعاتی برای طلبه‌ها و همچنین کلاس‌های قرآن برای عموم برگزار می‌شود.


مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج تصریح کرد: همچنین طرح‌های تشویقی و اردوهای رایگان جهت ترغیب بانوان طلبه به فعالیت‌های آزاد اجرا می‌شود.


وی درباره تمدید ثبت نام حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران گفت: ثبت نام در سطوح 2 و 3 (کارشناسی و کارشناسی ارشد) تا پایان فروردین ماه 95 و سطح 4 تا اواسط خرداد ماه تحت شرایطی خاص تمدید شده است.


عبدلی افزود: موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج تمام امکانات یک موسسه آموزشی را در حد تعارف مثل کتابخانه، سایت و امکانات آموزشی دارد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: این موسسه در سال 1385 تاسیس و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت رسمی مصوب شد.


گفتنی است در حال حاضر حجت‌الاسلام علی شمع آبادی تولیت این موسسه را بر عهده دارد./966/302/ب1

ارسال نظرات