۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۲۵۴۷۹

مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی زنان برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «زن در قرآن»، افتتاح کتابخانه تخصصی زنان و آیین نکوداشت منیر گرجی، قرآن‌پژوه، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
نشست تخصصي «زن در قرآن»، افتتاح کتابخانه تخصصي زنان و آيين نکوداشت، منير گرجي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «زن در قرآن»، افتتاح کتابخانه تخصصی زنان و آیین نکوداشت، منیر گرجی، قرآن‌پژوه، دوشنبه 30 فروردین در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. اهدای یک جلد قرآن کریم، به‌عنوان نخستین نسخه خطی به کتابخانه ملی در سال 95، دیگر خبر کوتاه این سازمان است.

 

همزمان با برگزاری نشست تخصصی «زن در قرآن» و افتتاح کتابخانه تخصصی زنان، آیین نکوداشت منیر گرجی، بانوی قرآن‌پژوه و نخستین و تنها نماینده زن مجلس خبرگان قانون اساسی، به همت معاونت امور زنان وخانواده نهاد ریاست جمهوری و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، صبح دوشنبه 30 فروردین ماه در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

 

 منیره علی، مشهور به منیر گرجی، متولد 1308 در تهران است و با تحصیلات سطح حوزوی، تنها زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

 

 انتخاب وی به‌عنوان تنها زن مجلس خبرگان قانون اساسی، اعتراض برخی از منتخبان این مجلس را برانگیخت، به گونه‌ای که تهدید کردند که اگر او مجلس را ترک نکند، خودشان از مجلس می‌روند. گرجی نیز در واکنش به این اقدام اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی گفت: «من بر مسئولیتی که مردم به من واگذار کرده‌اند، استوارم. هرکس نمی‌تواند حضور یک زن را تحمل کند، برود.»

 

 نشست تخصصی «زن در قرآن»، افتتاح کتابخانه تخصصی زنان و آیین نکوداشت منیر گرجی، دوشنبه 30 فروردین‌ماه از ساعت 9 صبح در سالن حکمت مرکز همایش‌های کتابخانه ملی‌ ایران برگزار می‌شود./998/د102/ق

منبع: سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظرات