۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۴۹۰

رشد 80 درصدی عرضه کتاب از سوی نشر شهر

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه نشر شهر با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: به دلیل تناسب فضای مجموعه شهر آفتاب با برگزاری نمایشگاه کتاب امسال حجم خدمات فرهنگی که از سوی شهرداری تهران ارائه می‌شوند حداقل 2 برابر سال‌های گذشته است.
سيدمجيد حسيني

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدمجید حسینی با بیان این‌که نشر شهر امسال دو غرفه بزرگ در بخش ناشران عمومی و کودک نمایشگاه کتاب تهران راه‌اندازی خواهد کرد، اظهار کرد: امسال در غرفه بزرگسال کتاب‌هایی با موضوع زندگی شهری، فرهنگ شهری، نشانه‌شناسی شهری و مجموعه کتاب‌هایی مرتبط با تاریخ تهران در نمایشگاه عرضه می‌شود. 15جلد کتاب جدید و بیش از 70 مجلد تجدیدچاپ نیز در بخش بزرگسالان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

وی غرفه کودک و نوجوان را یکی از پُررونق‌ترین غرفه‌ها در سال‌های گذشته معرفی کرد و گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد مجموعه کتاب «دانستنی‌ها» که در 12 جلد و با همکاری مؤسسه همشهری تهیه شده است از پُرطرفدارترین کتاب‌ها در سال گذشته بود. امسال نیز به خاطر استقبال خوب مردم غرفه کودکان و نوجوانان پُررونق‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و قرار است تا 25 جلد کتاب جدید با موضوع فرهنگ شهروندی چاپ و عرضه شود.

 

مدیرعامل مؤسسه نشر شهر ادامه داد: همچنین 50 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان تجدیدچاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

حسینی راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی ـ هنری معرفی کرد و گفت: شورای سیاست‌گذاری فرهنگسرای کتاب با مدیریت سازمان فرهنگی به دنبال برنامه‌ریزی، تبلیغ، ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «چه تفاوت‌هایی در خدمات این دوره از نمایشگاه با دوره‌های قبل وجود دارد؟» عنوان کرد: با توجه به این‌که بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه تخصصی و نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود، حجم خدمات ما نسبت به سال‌های قبل 2 برابر افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، در سال‌های گذشته در فضاهایی خدمات ارائه می‌کردیم که چندان مناسب جشنواره نبود و همواره از این حیث با مشکلاتی رو به رو بودیم.

 

مدیرعامل مؤسسه نشر شهر یادآور شد: امسال چادرها و مکان‌هایی که در نظر گرفته شده بسیار بزرگ‌تر از سال‌های قبل است.

 

حسینی در پایان به رشد کمی محصولات فرهنگی که در این دوره از نمایشگاه توسط نشر شهر عرضه می‌شوند اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع امسال با رشد 80 درصدی در عرضه کتاب رو به رو خواهیم بود./998/د102/ق 

منبع: شهرنوشت

ارسال نظرات