۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۲۵۵۹۷
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کرمانشاه خبر داد؛

کارگاه ارتقای سطح علمی اساتید حوزوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به برگزاری کارگاه دو روزه ارتقای سطح علمی اساتید حوزوی در استان، گفت: اساتید حوزوی باید همواره علم خود را مطابق با نیاز روز جامعه ارتقا دهند.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

خانم بابایی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری دوره ارتقای سطح علمی اساتید حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و ابراز داشت: با گذر زمان و آشکار شدن نیازهای تازه به درک بیشتر از علوم دینی، اساتید حوزوی نیز باید سطح علمی خود را در راستای پاسخگویی به این نیاز ارتقا دهند.


معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان داشت: دین مبین اسلام پاسخگوی تمام نیازهای مردم در تمام اعصار است از این رو درک بیشتر ژرفای این تعالیم مستلزم تلاش و جهد در راه دستیابی به شناخت عمیق دین در جهت رسیدن به پاسخ ابهامات و مجهولات ذهنی خود و سایر افراد است.


بابایی تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان مرکز نشر عقاید دینی در جوامع اسلامی وظیفه ای سنگین درباره استخراج معارف دینی و تبیین آن در جامعه بر عهده دارد و در صورتی که این معارف به خوبی ترویج شود قطعأ شاهد جامعه ای آرمانی خواهیم بود.


وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این رسالت اساتید حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در کارگاه دو روزه ارتقای سطح علمی با محوریت نحو مفهومی شرکت کردند.


معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ادامه داد: این کارگاه با حضور اساتید مطرح کشوری و حوزوی قم از جمله حجت الاسلام تیرافکن مؤلف کتاب هدایه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.


بابایی اظهار داشت: در این دوره اساتید مدارس علمیه خواهران با گرایش ادبیات عرب حضور یافتند و طی دو روز متوالی، 14 ساعت در کلاس ها و کارگاه آموزشی بر اندوخته های علمی خود افزودند.


وی یادآور شد: این کارگاه با هدف ارتقای سطح علمی اساتید و به ویژه ارتقای کیفیت و نحوه تدریس اساتید حوزوی برگزار شد و اساتید با متدهای جدید آموزشی نیز آشنایی پیدا کردند.


معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان عنوان داشت: اساتید حوزوی باید همواره علم خود را به روز نگاه داشته و به دنبال کسب دانش بیشتر در این زمینه باشند.


گفتی است در پایان این کارگاه جلسه پرسش و پاسخ میان اساتید حوزوی کرمانشاه و اساتید اعزامی برگزار شد./857/302/ب1

ارسال نظرات