۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۶۰۸

دیدار رییس دانشگاه اهل بیت ایران با استاندار «واسط» عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه اهل بیت (ع) ایران با حضور در شهر کوت با استاندار استان واسط دیدار و گفت‌وگو کردند.
رييس دانشگاه اهل بيت ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مخزن موسوی رییس و معاون بین‌الملل دانشگاه اهل بیت (ع) ایران با حضور در شهر کوت (مرکز استان واسط عراق)، با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق صورت گرفت، استاندار استان واسط با بیان سخنانی اظهار کرد: آمادگی داریم تا در زمینه‌های علمی و دانشگاهی، تبادلاتی با ایران داشته باشیم؛ زیرا اعتقاد داریم که ایران مأمن و خانه دوم ماست و از هرگونه همکاری با این کشور دوست و همسایه‌مان، استقبال می‌کنیم.

 

وی در ادامه افزود: با جلساتی که با رایزنی فرهنگی ایران در عراق داشته‌ایم، درخواست و تمایل خود برای توسعه روابط علمی و فرهنگی با ایران را مطرح کردیم و رایزن فرهنگی ایران، به ما در این خصوص وعده همکاری و مساعدت داد و امروز شاهد اولین گام در این همکاری‌ها هستیم.

 

پس از پایان یافتن این دیدار، رییس دانشگاه اهل بیت (ع) به دانشگاه واسط رفت و با رییس این دانشگاه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رییس دانشگاه واسط، در ابتدای دیدار خود با رییس دانشگاه اهل بیت (ع)، توضیحاتی در خصوص رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه و تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویان در حال تحصیل در آن ارایه داد و از همکاری با دانشگاه‌های ایران استقبال کرد.

 

همچنین رییس دانشگاه اهل بیت (ع) با بیان اینکه به دنبال توسعه روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های عراق هستیم، گفت: در دانشگاه اهل بیت (ع) دانشجویان کشورهای خارجی در حال تحصیل در 14 رشته هستند که تمامی هزینه‌های تحصیل دانشجویان به عهده دانشگاه است.

 

وی افزود: دانشگاه اهل بیت (ع) آمادگی خود را برای تبادل استاد و پذیرش دانشجو برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اعلام می‌دارد./994/ب103/د

ارسال نظرات