۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۷۰۵
مؤلف کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی باید چالش سونامی رسانه را واکاوی کند

خبرگزاری رسا ـ مؤلف کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها گفت: انقلاب اسلامی به عنوان شناسنامه و هویت ما باید در مقابله با این سونامی رسانه‌ها و ارتباطات، چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو را واکاوی کند.
دكتر دارابي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی دارابی مؤلف کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از این اثر که در اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: در نگارش این کتاب تقریبا از 300 منبع داخلی و خارجی استفاده شده است که مدت چهار سال نیز به طول انجامیده است.

 

وی با اشاره به اینکه آینده‌پژوهی، رمالی، فالگیری یا حتی پیش‌بینی نیست بلکه یک علم است، عنوان کرد: صحبت اصلی من در کتاب حاضر این است که چگونه می‌توان با در کنار هم قرار دادن روندها، تحولات و چشم‌اندازهای ایجاد شده در دنیا، ابتکار عمل را در دست گرفته و دچار انفعال نشد.

 

دارابی با اشاره به سونامی ایجاد شده در عرصه رسانه و ارتباطات، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان شناسنامه و هویت ما باید در مقابله با این سونامی، چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو را واکاوی کند.

 

مؤلف کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» بیان داشت: طی تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که ما در ساختار اداری کشور نیازمند اصلاحاتی هستیم که برخی در همین راستا موضوع نظام دو مجلسی را مطرح کردند که مجلس دوم همان مجلس برگزیده نخبگان است که امثال نهادهایی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام ذیل آن به فعالیت می‌پردازند.

 

وی ضمن درخواست تجمیع نهادهای قانونگذاری، گفت: امروز در کشور ما بیشتر از 10 نهاد در حوزه قانونگذاری فعالیت دارد که توضیحات آن در کتاب مزبور آمده است.

 

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: من در این کتاب تلاش کردم که فتح بابی را انجام دهم زیرا امروز شهرت انقلاب اسلامی جهانی شده است و باید نسبت آن با دنیا مشخص شود.

 

در پایان این مراسم و با حضور عزت‌الله ضرغامی و سید رضا صالحی امیری، از کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» نوشته علی دارابی رونمایی شد./807/پ202/ق

ارسال نظرات