۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۷۰۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

درمان رایگان بیش از 1000 بیمار از محل درآمد موقوفات استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری سوق دادن نیت واقفان به سمت نیازهای روز کشور را از ضرورت های امروز این سازمان دانست و گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 200 بیمار نیازمند از محل درآمد موقوفات چهارمحال و بختیاری به صورت رایگان درمان شدند.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نقش وقف در رفع بسیاری از مشکلات امروز کشور، اظهار داشت: به یقین سوق دادن نیت واقفان به سمت نیازهای روز کشور از ضرورت های امروز سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

وی با بیان این که اشتغال جوانان، تهیه جهزیه نوعروسان و پرداخت هزینه بیماران صعب العلاج و ناتوان باید در اولویت نیت واقفان قرار گیرد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و 200 بیمار نیازمند از محل درآمد موقوفات چهارمحال و بختیاری به صورت رایگان درمان شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای پروژه مسقف شدن گلزار شهدای امامزادگان عسگر و علی(ع) شهر گندمان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد.

 

این مقام مسؤول از افزایش 30 درصدی عواید اجارات موقوفات در چهارمحال و بختیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته عواید اجارات موقوفات در چهارمحال و بختیاری از رشدی 30 درصدی برخوردار بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که در حال حاضر یک‌ هزار و 626 موقوفه در این استان وجود دارد تصریح کرد: در سال گذشته انعقاد قرارداد اجاره موقوفات در چهارمحال و بختیاری دارای رشد 12 درصدی بوده است.

 

وی از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به مدت پنج سال متوالی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا بوده که امید است در سال جاری 5 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این استان شرکت کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین به اجرای رضایت بخش طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز امسال در بقاع متبرکه این استان اشاره کرد و با بیان این که امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) و حمزه ابن علی(ع) بلداجی بیشترین آمار بازدید گردشگران در این استان را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از 350 هزار گردشگر از اماکن مذهبی استان بازدید کردند./9457/302/ب2

ارسال نظرات