۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۹۵۵
حجت الاسلام و المسلمین رشاد:

کتاب الغدیر از عوامل وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) گفت: الغدیر آنقدر از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد که اهل سنت و تشیع هر دو به تدریس این کتاب می‌پردازند و در اصل عامل وحدت نیز شده است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) پیش از ظهر امروز در ادامه کلاس اخلاق خود که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به ایام میلاد امام علی(ع) اظهار داشت: در این ایام اشاعه فرهنگ غدیر و مظلومیت امام علی(ع) بسیار مهم است.

 

رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه افرادی همچون علامه امینی تلاش بسیاری برای احیای مظلومیت امام علی(ع) کرد، یادآور شد: علامه امینی عاشق امام علی(ع) بود و در تمام طول عمر خود تلاش کرد به تمام نقاط جهان سر بزند تا هرگونه مطلبی که مظلومیت امیر مومنان را ثابت می‌کند، پیدا کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: علامه امینی از جمله افرادی بود که شب و روز وقت خود را صرف کرد تا مدافع مظلومیت امام علی(ع) باشد و حاصل آن چاپ 10 جلد کتاب به نام غدیر شد.

 

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه 10 جلد از کتاب غدیر از سوی صدام از بین رفت، خاطرنشان کرد: الغدیر آنقدر از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد که اهل سنت و تشیع هر دو به تدریس این کتاب می‌پردازند و در اصل عامل وحدت نیز شده است.

 

وی با بیان اینکه اگر باطن انسان پاک و منزه باشد به همان شکل در ظاهر نیز نمایانگر می‌شود، تاکید کرد: افرادی همچون علامه امینی نمونه بارز این شکل هستند و به همین جهت جزء خواص به شمار می‌روند که مردم آنها را دوست دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد در پایان گفت: ما قدر اولیای خود را نمی‌دانیم و در جهت خدمت به آنها قدم نمی‌گذاریم و این امر نشان می‌دهد آنهایی که در این راه قدم برداشتند چه عمر با عزت و پر برکتی داشته‌اند./9591/202/ب1

ارسال نظرات