۲۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۹۱۰۴

درخواست سوريه و لبنان براي راه اندازي شعبه موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني

رسا، سرويس فرهنگي ـ مدير گروه تفسير و علوم قرآن مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار رسا به تبيين و تشريح سفر علمي اين گروه به سوريه و لبنان پرداخت.
درخواست سوريه و لبنان براي راه اندازي شعبه موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني

حجت‌الاسلام محمود رجبي، مدير گروه تفسير و علوم قرآن مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، با اشاره به سفر اخير گروه علوم قرآن اين مؤسسه به كشورهاي سوريه و لبنان، هدف از اين سفر علمي را ديدار با شخصيت‌هاي علمي و مراكز فرهنگي و علمي لبنان و سوريه و آشنايي با روش‌ها و شيوه‌هاي اين مراكز در نشر و تبليغ علوم قرآني و معارف اسلامي اعلام كرد.
وي با بيان اين‌كه در ديدارهاي صورت گرفته از مراكز علمي و دانشگاهي گزارشي از عملكرد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در نشر معارف اسلامي و زمينه همكاري‌هاي دوجانبه ارائه شد، اظهار داشت: تأكيد بر يادگيري زبان عربي از سوي طلاب ايراني، درخواست ايجاد شعبه‌اي از مؤسسه امام خميني(ره) در آن كشورها و همچنين تبادل علمي استاد و دانشجو از جمله مسائل مطرح شده از سوي شخصيت‌هاي علمي و رسمي سوريه و لبنان بود.
حجت‌الاسلام رجبي در ادامه اين سفر علمي را موفقيت آميز عنوان كرد و گفت: زمينه تبليغ و ترويج مذهب تشيع در كشورهايي همچون سوريه و لبنان بسيار زياد است و همين امر مسؤوليت علماي شيعه و طلاب علوم ديني را سنگين‌تر مي‌كند.
مدير گروه تفسير و علوم قرآن مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در پايان مهم‌ترين دست‌آورد اين سفر علمي را شناسايي نيازهاي علمي و فرهنگي مراكز علمي و ديني اين كشورها و همچنين جهان اسلام خواند و افزود: با روشن‌تر ساختن نگاهمان نسبت به اين نيازها، در برنامه ريزي‌هاي آينده فعاليت‌هاي مؤسسه امام خميني(ره) به ويژه گروه علوم قرآن تجديد نظر خواهيم كرد.

ارسال نظرات