۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۶۰۱
معاون تهذیب حوزه هاي علميه آذربایجان غربی:

مرکز مشاوره اسلامی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مركز مشاوره اسلامي با حضور مشاوران حوزه علميه استان راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به را اندازی مرکز مشاوره اسلامی در این استان اظهار داشت: در این راستا دوره ای شش ماهه برای مدیران، اساتید و معاونان حوزه های علمیه برادران و خواهران آذربایجان غربی برگزار می شود.


استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این که 60 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده بودند، افزود: طی برگزاری آزمون کتبی و شفاهی قریب به 40 نفر از شرکت کنندگان توانستند به مرحله بعدی که برگزاری دوره های آموزشی است، راه یابند.


وی با اشاره به این که کلاس ها در 10 سرفصل  و دو هفته ای یکبار برگزارمی شود، گفت: از اوایل اردیبهشت ماه برگزاري دو سرفصل اول تحت عنوان های« آشنایی بااصول و فنون مشاوره» و« مدیریت تحصیلی» با حضور اساتید اعزامی از سوی مرکزمشاوره ای معاونت تهذیب حوزه های علمیه كشور آغاز شده است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که دوره آموزشی تا اواخر شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: سرفصل سوم نیز با موضوع مدیریت عواطف و غرایض سي و سي و يكم اردیبهشت ماه برگزار می شود.


حجت الاسلام ارشاد، تربیت مشاور در داخل استان و اعزام به مدارس علمیه، غنی سازی مدارس از مشاوران مرد و زن، پاسخگویی به سوالات مشاوره ای طلاب و استفاده از مشاوران در طرح کوثر را از اهداف برگزاری این دوره شش ماهه اعلام كرد.


وی با اشاره به اهمیت مشاوره در سطح جامعه و نیاز مبرم آحاد مردم  به آن، ابراز داشت: در کنار دورس علمی و اخلاقی باید دوره های تخصصی تربیت مشاوره اسلامی نیز برگزار شود تا پاسخگوی سوالات نسل جوان و به خصوص طلاب باشیم.


استاد حوزه علمیه با تأکید بر کلمه اسلامی در کنار کلمه مشاوره، گفت: مشاوره های غیر اسلامی و غربی با آموزه های دینی تفاوت دارد و برخی اصول و روش های آن با فرهنگ اسلامی سازگاری نیست و انسان را به سوی گناه و ابتذال مي كشاند.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: مشاوره اسلامی برخاسته از فطرت پاک انسانی و منطبق با آیات الهی و روایات معصومین (ع) است.


گفتنی است برای شرکت کنندگان در دوره تربیت مشاور اسلامی گواهینامه پایان دوره از سوی معاونت تهذیب حوزه هاي علميه کشور اعطا می شود ./1301/302/ب3

 

ارسال نظرات