۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۹۲۹

مقاله سردبیر رأی الیوم با عنوان «عرب هايي كه با رژيم صهيونيستي همپيمان مي شوند»

سردبير روزنامه رأي اليوم چاپ لندن مقاله اي با عنوان « اعراب با رژيم صهيونيستي همپيمان مي شوند» چاپ و منتشر كرد.
عربستان و اسرائیل

 

به گزارش خبرگزای رسا، عبدالباري عطوان سردبير روزنامه رأي اليوم چاپ لندن مقاله اي با عنوان «اعراب با رژيم صهيونيستي همپيمان مي شوند» چاپ و منتشر كرد.

 

در اين مقاله آمده است: لابي صهيونيستي افراد شرافتمند در اروپا را به اتهام دشمني با قوم سام تحت تعقيب قرار مي دهد. به عنوان مثال ناز شاه نماينده مسلمان مجلس نمايندگان انگليس به دليل اعتراض به جنايات صهيونيست ها در نوار غزه در معرض اخراج از پارلمان اين كشور قرار گرفته است.

 

عطوان گفت: انگليس اين روزها شاهد مبارزه شديد ميان دفاع كنندگان از حقوق فلسطينيان و مخالفان جنايات رژيم صهيونيستي از يك سو و لابي صهيونيست از سوي ديگر است كه هم اكنون نه تنها بر انگلستان بلكه بر اكثر دولت هاي اروپايي تسلط يافته است.

 

وي افزود: گروه فشار صهيونيست هم اكنون از ورود شخصيت هاي مخالف صهيونيسم به انگليس و اكثر كشورهاي اروپايي و آمريكا جلوگيري مي كند و بدون هيچ گونه مقاومتي از سوي اعراب و دولت هاي متبوع آنها عمل مي كند. دولت هايي كه اسراييل را نه تنها دوست خود بلكه يك همپيمان اصيل براي قوم سني جديد مي دانند.

 

اين تحليل گر و كارشناس معروف مسائل سياسي جهان عرب در همين راستا به سفرهاي هوايي منظم رژیم صهیونیستی به برخي از كشورهاي خليج فارس و گشوده شدن علني و محرمانه سفارت خانه ها و هماهنگي امنيتي و نظامي و مبادلات تجاري روزافزون و حضور روزنامه نگاران و ورزشكاران و كارشناسان نظامي و امنيتي در فرودگاه هاي و پهن شدن فرش قرمز و سبز و تمامي رنگ هاي ديگر به عنوان نماد استقبال و احترام ميان رژيم صهيونيستي و اعراب اشاره كرده و خاطرنشان كرد كه در ارتباط با موارد ياد شده نمي توان به برخي از نمونه ها تا چه رسد به تمام آنها پرداخت.

 

عطوان در ادامه به اقدامات اخير بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه فعالان اروپايي و آمريكايي و مسلمانان حامي فلسطين و راه اندازي يك ارتش الكترونيك در همين راستا با بودجه سالانه 750 ميليون دلار اشاره كرده و اظهار داشت: اين ارتش تشكيل يافته از هزاران دانشجوي يهودي و غيريهودي موظف است تا فعالان ياد شده از جمله اين حقير را تحت تعقيب قرار دهند و آنها را از سخن گفتن و مطلب نوشتن در مطبوعات بازدارند.

 

وی افزود: رييس اتحاديه انجمن ها و موسسه هاي فلسطيني در فرانسه دو روز پيش با من تماس گرفت و اعلام كرد مراسمي كه قرار بود در پاريس به مناسبت سالروز اشغال فلسطين توسط صهيونيست ها برپا شود، به دليل دريافت تهديدهايي از سوي سازمان هاي صهيونيستي لغو شده است. اين سازمان ها با هماهنگي نيروهاي امنيتي فرانسه دست اندركاران سالني كه قرار بود در آن مراسم ياد شده برگزار شود، نيز تهديد كردند.

 

اين نويسنده سرشناس جهان عرب همچنين به لغو گردهمايي در حمايت از فلسطين اشغالي در اتريش و مراسم گراميداشت روز زمين در آلمان توسط انجمن هاي پزشكي و اتباع و دانشجويان فلسطيني در آلمان اشاره كرد.

 

عطوان در ادامه با اشاره به عملكرد تشكيلات خودگردان فلسطين در همين راستا نوشت: وقتي محمود عباس رييس تشكيلات براي قربانيان صهیونیستی سوزناك گريه مي كند و به طور رسمي مرگ ژنرال هايشان را تسليت مي گويد و نوه هايش و فرزندان دست راست خود صائب عريقات را به اردوگاه جوانان اسراييلي مي فرستد و به وجود هماهنگي امنيتي ميان تشكيلات و اسراييل افتخار مي كند و سفارت خانه هاي فلسطيني به پناهگاهي براي پيران و بازنشستگان و دختران و پسران اسراييلي تبديل مي شود بايد به لابي صهيونيسم حق بدهيم كه به تنهايي و بي هيچ رقيبي در صحنه جولان دهد.

 

وي تاكيد كرد: اما در اين ميان جوانان اروپايي، عرب، فلسطيني و مسلمان نيز وجود دارند كه تسليم نمي شوند و با شجاعت در دانشگاه ها و موسسه ها در برابر رژيم اشغالگر نژادپرست اسراييل به شدت مقاومت مي كنند. اينها همان قهرماناني هستند كه رژيم صهيونيستي و دانشگاه ها و كالاهايش را تحريم مي كنند.

 

عطوان گفت: اما امروزه شاهد آن هستيم كه مقامات عرب با مسوولان صهیونیستی دست مي دهند و به دوستي خود با آنان افتخار مي كنند در حالي كه اسرائیل ستمكار حتي در تبعيدگاه ها ما را تحت پيگرد قرار مي دهد و به ما اجازه نمي دهد تا از سر درد فرياد بكشيم و با خانواده هاي خود كه جسم شان از سوی جنگنده ها و بمب ها و موشك هاي اسراييلي متلاشي شده است، ابراز همدردي كنيم.

 

وي ابراز داشت: اما در عوض تشكيلات خودگردان محترم ما از 80 درصد سرزمين تاريخي فلسطين چشم پوشي كرده و آن را به اسراييل هديه داده است و ظرف بيست سال گذشته همچنان براي 20 درصد باقيمانده همچنان در حال مذاكره بسر مي برد و نيروهايش را براي حفظ امنيت اشغالگران و شهرك هاي آنها بسيج كرده است . شهرك هايي كه تعدادشان سه برابر افزايش يافته و به 700 شهرك در كرانه باختري و بيت المقدس رسيده اند. اما ما در كشورهاي آزادمنش حق نداريم تا فرياد برآوريم و سخن بگوييم و اعتراض كنيم.

 

عبدالباري عطوان در پايان تاكيد كرد: آري ما فرياد مي كشيم و مقاومت مي كنيم و جهان را بر عليه رژيم صهيونيستي و جنايت هايش تحريك مي كنيم . حتي اگر مجبور شويم بر روي ديوارها بنويسيم . ما بطور حتم پيروز خواهيم شد هر چند زمانه به درازا بكشد و گذشت روزگار صحت اين گفتار ما را ثابت خواهد كرد./994/ب102د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات