۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۲۴۱۱۶
معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

شهید مطهری استادی زمان شناس و به روز بود

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که شهید مطهری استادی زمان شناس و به روز بود، گفت: نگاه این شهید بزرگوار به جامعه همان نگاه انبیاء الهی بود به این معنا که با سخرانی‌ها و آثار پرمحتوای خود تزکیه نفس و مقابله با خرافه و افکار التقاطی را بر عهده داشت و در هر دو جبهه حوزه و دانشگاه این کار را انجام می‌داد.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: انبیاء الهی پس از خدای متعال بزرگترین معلم بشریت هستند که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آن‌ها یادآوری فطرت بشریت است چرا که بشر به شکل ذاتی خداپرست است.

 

وی افزود: شاید انسان به دلیل عوامل مختلف از فطرت خود دور شود بنابراین انبیاء الهی آمده‌اند تا فطرت الهی را در وجود آدمی دوباره احیاء کنند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تأکید کرد: رسالت بعدی پیامبران مبارزه با جهل و خرافات است و آدمی گاهی به خاطر دشمنی شیطان و هوای نفس در جهل و ظلالت گم می‌شود؛ انبیاء الهی رسالت دارند تا انسان را از گمراهی نجات دهند.

 

حجت‌الاسلام نظری تصریح کرد: در حدیث داریم که عالمان و معلمان وارثان پیامبران هستند و امام خمینی(ره) فرمودند که معلمی شغل انبیاء است در واقع معلمی شغل شریفی است چراکه معلم با فکر، اندیشه و روح و روان آدمی در ارتباط است.

 

وی اظهار کرد: شهید مطهری هم استاد در دانشگاه بودند و هم مدرس حوزه علمیه که به همین منظور سالروز شهادت ایشان را به عنوان روز معلم نامگذاری کردند؛ نگاه این شهید بزرگوار به جامعه همان نگاه انبیاء الهی بود به این معنا که با سخرانی‌ها و آثار پرمحتوای خود تزکیه نفس، احیاء فطرت انسانی، مبارزه با نفس و مقابله با خرافه و افکار التقاتی را بر عهده داشتند و در هر دو جبهه حوزه و دانشگاه این کار را انجام می‌دادند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه شهید مطهری علوم مورد نیاز را به جامعه تزریق می‌کردند، عنوان کرد: در پیام رسانی دو اصل محتوا و ابزار پیام بسیار مهم است که استاد مطهری به عنوان دانشمند متخصص علوم انسانی اسلامی مخاطبان خود را به خوبی می‌شناختند و بر این اساس، نوشته‌ها و جلسات سخنرانی خود را برنامه‌ریزی می‌کردند.

 

این مسؤول اضافه کرد: اگر امروزه سیر مطالعاتی شهید مطهری در بخش‌ها و مجموعه‌های مختلف مرجع شده به این دلیل است که ایشان مقتضیات زمان را می‌شناختند و جامعه با مطالعات آثار این شهید بزرگوار می‌توانند نیاز علمی خود را برطرف کنند.

 

دشمن به دنبال ترور شخصیت شهید مطهری است

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به ویژگی‌های یک معلم و استاد خوب، تصریح کرد: کسی که در جایگاه تعلیم و تعلم قرار می‌گیرد باید توجه داشته باشد که خود او باید مسلح به سلاح علم و دانش باشد و شهید مطهری نیز این گونه بودند.

 

وی با بیان اینکه امروزه علم و تکنولوژی در جامعه بسیار شتاب دارد، عنوان کرد: سطح آگاهی مردم بسیار بالا بوده و بر این اساس کسی که در جایگاه استادی قرار می‌گیرد باید زمان شناس و به روز باشد؛ حداقل اینکه خود را به سطح مخاطبان خود برساند.

 

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: منافع دشمن در جهل است به این معنا که هر چقدر سطح آگاهی مردم پایین باشد منافع استکبار بهتر تأمین می‌شود به همین دلیل کفار با پیامبر اکرم(ص) که منبع بصیرت و آگاهی بودند مخالفت می‌کردند.پ

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان گفت: شهید مطهری و امثال ایشان به دلیل اینکه سطح آگاهی مردم و جامعه را بالا می‌برند، دشمن به دنبال ترور شخصیت این افراد است و ما در مقابل این حربه دشمن باید تا می‌توانیم با آثار شهید مطهری بیشتر آشنا شویم؛ امام(ره) فرمودند که آثار این شهید بزرگوار بدون استثناء مفید است./955/303/ب2

ارسال نظرات