۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۲۴۲۲۲
امام جمعه پاکدشت:

شهید مرتضی مطهری پاره تن اسلام بود

امام جمعه پاکدشت گفت: امام راحل ایشان را پاره تن اسلام معرفی می‌کرد؛ شهادت این عالم والامقام ضربه مهلکی بر بدنه اسلام و انقلاب بود چرا که او آینه تمام عیار اسلام به شمار می‌رفت.
حجت الاسلام لزومی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام محسن لزومی، امام جمعه پاکدشت، امروز در مراسم سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم و با محوریت تفکر و پویایی در عصر حاضر، که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: شهید مطهری از جمله شخصیت‌هایی است که صددرصد مورد تایید و مورد وثوق امام راحل بود و از شاگردان برجسته رهبر کبیر انقلاب به شمار می‌آید.
 

وی افزود: وجه تمایز  شهید مطهری با هم عصران خود همان بصیرت و دشمن شناسی ایشان است.

 

حجت الاسلام لزومی اضافه کرد: شهید مرتضی مطهری از متفکران برجسته اسلامی در عصر کنونی به شمار می‌رود به طوری که در مباحث علمی و فکری و معنوی سر آمد هم عصران خویش بود.

 

امام جمعه پاکدشت با اشاره به اینکه شهید مطهری به خوبی نفوذ فرهنگی دشمن را درک کرده بود، بیان داشت: ایشان با حضور در دانشگاه‌ها و با روشنگری از نفوذ فرهنگ دین گریزی که در بین بعضی از دانشجویان آن زمان رواج یافته بود مانع انحراف آنان شد.

 

وی در خصوص علاقه امام راحل به شخصیت معنوی و والای شهید مطهری، گفت: امام راحل ایشان را پاره تن اسلام معرفی می‌کرد؛ شهادت این عالم والامقام ضربه مهلکی بر بدنه اسلام و انقلاب بود چرا که او آینه تمام عیار اسلام به شمار می‌رفت.

 

حجت الاسلام لزومی با اشاره به دیگر ویژگی شهید مطهری، عنوان کرد: ایشان در قلم زنی تنها به تدوین کتب اکتفا نمی‌کرد بلکه در نوشتن با توجه به نیاز جامعه وارد صحنه می‌شد و قلم می‌زد.

 

امام جمعه پاکدشت در پایان خاطر نشان کرد: خواهران طلبه باید به تاسی از شهید مطهری در زمینه علم آموزی و فعالیت در فضای فرهنگی جامعه بسیار کوشا و بصیر باشند تا موجبات افتخار و سر بلندی نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورند./813/202/ب3

 

ارسال نظرات