۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۲۹۰
استاد حوزه علمیه:

اندیشه شهید مطهری به خاطر الهی بودن، زنده است

حجت الاسلام بهجت در سالروز شهادت استاد مطهری با بیان اینکه تا تاریخ هست، اندیشه مطهری زنده است، گفت: تا تاریخ هست، اندیشه مطهری زنده است چون تفکرش الهی بود.
حجت الاسلام علی بهجت پاکدشت حجت الاسلام علی بهجت پاکدشت حجت الاسلام علی بهجت پاکدشت حجت الاسلام علی بهجت پاکدشت حجت الاسلام علی بهجت پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت مقام معلم شب گذشته با حضور جمع کثیری از فرهنگیان بسیجی برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی بهجت فرند حضرت آیت الله بهجت در این همایش که در فرهنگسرای شهدای این شهرستان برگزار شد، گفت: خوشا به حال آنان که از ماه رجب به نحو احسن استفاده کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در ظاهر انسان با حیوان تشابهات زیادی دارد، تصریح کرد: در مواقعی حیوانات از انسان هم جلوتر هستند.

 

حجت الاسلام بهجت خاطر نشان کرد: منازل اولیه انسان، مانند لانه پرندگان بود، سالها طول کشد که بشر علم اندوخت و اندوخته ها را روی هم گذاشت تا امروز توانست این مهندسی را در بنای ساختمان ها به کار ببرد.

 

وی ادامه داد: اینها همه از اندیشه انسان است، انسان با اندیشه اش هست که می تواند بزرگ ترین موجود روی زمین باشد.

 

فرزند مرجع عالیقدر تشیع با اشاره به اینکه همه چیز در این دنیا دقیق و محاسبه شده است، ابراز کرد: حتی گوشی تلفنی که در دست داریم، درست است که از روی عادت با آن کار می کنیم اما پر است از علم نهفته شده در آن.

 

وی تأکید کرد: باید تعقل کرد برای چه به این عالم آمده ایم؟!

 

حجت الاسلام بهجت با یادآوری اینکه عده ای می گویند علم را برای شرافتش می خواهند، خاطرنشان کرد: پس چرا بعضی از علوم در دانشگاه ها خواهان بیشتری دارد؟ آیا غیر از این است که درآمدش بیشتر است؟ پس ما علم را هم برای دنیا و مادیاتش می خواهیم.

 

وی افزود: انسانی از سمت خدا با یک کتاب راهنما به نام قرآن برای بشر آمد تا راه و رسم زندگی را به او بیاموزد.

 

استاد حوزه با بیان اینکه روح خدا در انسان دمیده شده است، ادامه داد: خدا انسان را برای عبودیت آفریده است، انسان آمده تا امتحان پس دهد مانند سرنوشت ابراهیم که تمامی امتحانات زندگی اش را خوب پس داد.

 

وی اضافه کرد: البته ابراهیم در امتحاناتش خونی نداد ولی امام حسین(ع) آمد که هرچه داشت اعم از دوست، خانواده، خون و همه را در راه خدا داد؛ در نتیجه خدا خواست که امروز در سالروز اربعینش، بیش از 20 میلیون نفر به زیارتش می روند.

 

شاگرد استاد مطهری مطرح کرد: شهید مطهری افزون بر درس، رفتارش را درست می کرد و خیلی اهل مراقبت بود.

 

وی تأکید کرد: اگر انسان در وقت عبودیتش کم نگذارد، تعلمش هم درست خواهد شد.

 

حجت الاسلام بهجت با بیان اینکه وقتی در کلاس درس استاد مطهری در قم شرکت می کردم، خیلی حرف های نو و بکری می زدند، خاطرنشان کرد: بنده تمام صحبت های شهید مطهری را یادداشت می کردم و وقتی بعد از یک هفته که آنها را مجدد می خواندم، انگار همه حرفها برایم تازه بودند.

 

وی اشاره کرد: شهید مطهری واقعا قوت علمی بالایی داشت، بزرگی مطهری به مغزش بود نه جثه اش و همین شد که سرانجام تیر خلاصی را گروهک منافق فرقان به مغزش وارد کرد.

 

حجت الاسلام بهجت گفت: تا تاریخ هست، اندیشه مطهری زنده است چون تفکرش الهی بود.

 

وی با اعلام اینکه آیت الله بهجت هم همانند استاد مطهری بود، افزود: ایشان از کودکی خود را مراقبت می کردند.

 

وی در پایان با بیان اینکه هرکس برای خدا ببازد، پیروز است، گفت: آیت الله بهجت خیلی راه ها را قبل از اینکه به سن تکلیف برسد طی کرده بود.

 

گفتنی است در ابتدای این مراسم صوت زیبای قاری نوجوان روشن دل حسین محمدی و همچنین تواشیح خوانی گروه تلویزیونی سبحان زینب بخش این مجلس شد.

 

شایان ذکر است در پایان 20 معلم و مربی نمونه بسیجی تجلیل شدند./202/804/ب1

ارسال نظرات