۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۲۴۴۴۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اقتصاد مقاومتي تدبيری هوشمندانه برای قطع وابستگی به غرب است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين که اقتصاد مقاومتي مبتني بر اقتصاد اسلامي است، گفت: مبناي اقتصاد مقاومتي بايد مبتني بر اقتصاد اسلامي باشد تا بتوان علاوه بر در امان ماندن از بحران‌‌‌هاي اقتصاد سرمايه‌‌‌داري، از ظرفيت‌‌‌هاي اقتصاد اسلامي نيز بهره‌ي کافي برد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بيان اين که اقتصاد مقاومتي مبتني بر اقتصاد اسلامي است، اظهار داشت: مبناي اقتصاد مقاومتي بايد مبتني بر اقتصاد اسلامي باشد تا بتوان علاوه بر در امان ماندن از بحران‌‌‌هاي اقتصاد سرمايه‌‌‌داري، از ظرفيت‌‌‌هاي اقتصاد اسلامي نيز بهره‌ي کافي برد.

 

وی اقتصاد مقاومتي را بهترین راه ‌حل برای خنثی کردن تحريم اقتصادي دشمنان دانست: اقتصاد مقاومتي را نمي‌‌‌توان صرفاً مقاومت اقتصادي دانست، بلکه ايجاد امنيت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک‌‌‌هاي خارجي اقتصادي يا همان استقلال اقتصادي از شاخصه‌‌‌هاي بارز اقتصاد مقاومتي است.

 

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: دشمن در طول چند دهه اخير، همه ابزارهاي مبارزه با تفکر جمهوري اسلامي را امتحان کرده‌ است، اما ابزاري که هميشه در کنار ابزارهاي ديگر بوده مبارزه‌ اقتصادي است که امروز تبديل به آخرين و مؤثرترين ابزار دشمن شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران يادآور شد: القاي تفکر اقتصاد مقاومتي يک تدبير هوشمندانه است تا مديران ارشد اقتصادي را از غفلت ايجاد شده در بخش اقتصاد برهاند، در واقع اقتصاد مقاومتي مکمل جهاد اقتصادي است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که اقتصاد مقاومتي مختص زمان تحريم و جنگ نيست، خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتي يک چشم‌انداز بلندمدت پيش روي اقتصاد ايران است، زيرا اقتصاد در جمهوري اسلامي هميشه آماج حملات دشمنان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در اجراي اقتصاد مقاومتي عقلانيت اقتصادي حکم مي کند که مشکلات و نارسایي‌ها به طور دقيق شناسايي و دلايل آنها بررسي و بايد مشکلاتي نظير تورم، نقدينگي، ريخت و پاش‌هاي دولتي و غيردولتي را مورد ارزيابي قرار داد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش تأثير ذار فرهنگ در همه امور از جمله موضوع اقتصادي، ادامه داد: اقتصادي که بر پايه هاي فرهنگي استوار نباشد، مشکلات اين چنيني به وجود مي‌آورد به همین دلیل ما بايد در نوع نگاه خود در عرصه‌هاي اقتصادي، نقش فرهنگ را بسيار پررنگ بدانيم.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: ايجاد ارتباط بين فرهنگ و اقتصاد مي تواند موجب کاهش بسياري از ناهنجاري ها و چالش هاي حوزه اقتصادي شود و دراين ميان، تلاش فرهنگي از حلقه هاي مهم جريان سازي اقتصاد مقاومتي است که مي تواند پاسخ گوي بخشي از چالش هاي موجود باشد.

 

وی تصريح کرد: تجربه بيش از سه دهه انقلاب نشان مي دهد که هرگاه و در هر برنامه اي معيارهاي گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبري مورد توجه و عمل مديران قرار گرفته، موفقيت قطعي و سرشار از برکات الهي نصيب ملت شريف ايران شده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتي، اظهار داشت: ملت ايران بايد با يک حرکت دسته جمعي در سراسر کشور اقدام به ايجاد اقتصاد اسلامي کنند.

 

وي ادامه داد: هر چند امروزه اقتصاد بعضي از کشورهاي بيگانه بسيار خوب به نظر مي رسد، اما از آنجا که پايه و اساس آنها از روي پيروي از شيطان و آرمان هاي شيطاني است، نمي توانند مدت زيادي دوام بياورند.

 

حجت الاسلام طاهری اقتصاد مقاومتی را برگرفته از آیات و روایات دینی دانست و با بيان مصاديقي از دستورات اقتصادي اسلام، تصريح کرد: کشور ما با ايجاد اين چنين اقتصادي که تنها با ايمان و عمل راسخ مردم به ثمر مي رسد، مي تواند در دنيا به چنان جايگاهي دست يابد که اگر همه کشور ها در صحنه اقتصادي مقابل آن بايستند، کاري از پيش نبرند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: اقتصاد مقاومتي به‌ عنوان يك راهبرد كلان ملي بايد به برنامه منطقه‌اي و در نهايت فرهنگ عمومي تبديل شود تا اهداف آن فراگير و نتايج آن ملموس باشد براي تحقق چنين هدفي شناسايي و تحليل درست موانع تحقق اقتصاد مقاومتي و بررسي راهكارهاي غلبه بر اين موانع از ضروريات است./1317/302/ب2

ارسال نظرات