۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۱۶۳

بازدید وزیر دادگستری از نمایشگاه کتاب

 مصطفی پورمحمدی همزمان با دومین روز برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شهرآفتاب آمد و از این نمایشگاه بازدید کرد.
پور محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در دومین روز نمایشگاه کتاب از آن بازدید کرد و با اشاره به نمایشگاه کتاب و برپایی آن در شهرآفتاب اظهار داشت: در مسیر نمایشگاه ترافیک زیادی وجود داشت و این نشان از استقبال زیاد مردم از نمایشگاه امسال را دارد، البته جای خوشحالی است که نمایشگاه امسال در عین دایمی شدن فضای محیطی خوبی را نیز برای یک روز خوب برای مردم فراهم کرده است.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوالی درباره نظر دولت در رابطه با پیوستن ایران به کنوانسیون برن خاطرنشان کرد: نظر کلی دولت درباره این طرح که در هیأت دولت هم مطرح شده، مثبت است. این مسأله فقط مربوط به کنوانسیون برن نمی‌شود و رویکرد دولت درباره تمام کنوانسیون‌های موجود در حوزه کپی‌رایت مثبت است.

 

وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم مناسبات جهانی و بین‌المللی داشته باشیم، باید قوانین مربوطه را رعایت کنیم. البته ما ملاحظات خاص خود را هم داریم که باید پیش از تصمیم نهایی آن‌ها را هم مد نظر قرار دهیم و بررسی کنیم ببینیم پیوستن به این قوانین به نفع ما است یا نه، تا الان نظراتی وجود داشت که می‌گفتند ممکن است پیوستن به این قوانین به ضرر ما باشد به خاطر همین تا الان ایران دست نگه داشته بود، اما در حال حاضر نظر دولت مثبت است و این مسأله را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وزیر دادگستری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید علیرغم حمایت رهبری از برجام چرا هنوز بر علیه برجام هجمه و انتقاد وجود دارد؟ اظهار کرد: در رابطه با برجام مخالفت و انتقاد چه قبل و چه بعد از برجام وجود داشته و هنوز هم هست و رویکرد دولت هم جلوگیری از مطرح شدن انتقادها نیست، برجام توسط نظام تأیید شده و دستاورد نظام است و در حال حاضر نیز در حال گذراندن مراحل قانونی خودش است. دولت هم تلاش و حمایتش را دارد که از سوءاستفاده‌های احتمالی طرف مقابل که ممکن است باعث نقض برجام شود جلوگیری کند.

 

وی در پایان گفت: باید حواس‌مان جمع باشد تا بتوانیم از تمام نکات برجام بهترین استفاده را داشته باشیم./816/پ202/ق

 

ارسال نظرات