۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۲۵۳۴۲
منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

دغدغه مسلمانان حفظ و درک مفاهیم قرآن باشد

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه توجه به آموزه های قرآنی در جامعه کمرنگ است و باید بیش از این به قرآن توجه شود، باید تمام دغدغه مسلمانان حفظ قرآن و درک مفاهیم عمیق آن باشد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان نریمانی منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در آیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت، ابراز داشت: هفته قرآن و عترت فرصتی گرانبها و ارزشمند برای مردم کرمانشاه جهت توسل به مفاهیم قرآنی فراهم آورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح کرد: قرآن کریم یکی از دو مستمسکی است که پیامبر اکرم (ص) در میان امت خویش بجای گذاشت تا مسلمانان در کنار عترت پیامبر برآن چنگ زنند و گمراه نشوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت در کنار هم قرار دارند و باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرند و این دو هیچگاه جدا از هم نیستند، کسی مفاهیم عمیق قرآنی را درک می کند که با اهل بیت علیهم السلام نیز مأنوس باشد.

 

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: قرآن سفره آسمانی است که در برابر بندگان گسترده شده و هر کس به قدر معرفت خود از آن بهره مند می شود، قرآن تنها کتابی است که نگاه کردن به آن نیز ثواب محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی یادآور شد: متأسفانه توجه به آموزه های قرآنی در جامعه کمرنگ است و باید بیش از این به قرآن توجه شود، باید تمام دغدغه مسلمانان حفظ قرآن و درک مفاهیم عمیق آن باشد.

 

وی اظهار داشت: باید موانع را برطرف کرد تا به حقایق و الطاف خداوند متعال دست یافت، هنگامی که انسان مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفت سزاوار مناجات با خداوند بوده و محبت خدا در قلب و روح انسان جای می گیرد.

 

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: قرآن و حقایقش اشک ها را بر دیدگان جاری خواهد کرد، اشارات قرآن مربوط به مؤمنان است و انسان باید زمینه درک این مفاهیم را در خود به وجود آورد./202/857/ب1

ارسال نظرات