۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۷۴۸

فعالیت شصت و هفت ناشر در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان درباره وضعیت نشر در این استان گفت: از سال 1395 تعداد 10 ناشر به مجموع ناشران استانی اضافه شده است و هم اکنون 67 ناشر در این استان فعالیت می‌کنند.
نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان‌ درباره وضعیت نشر در این استان گفت: از سال 1395 تعداد 10 ناشر به مجموع ناشران استانی اضافه شده است و هم اکنون 67 ناشر در این استان فعالیت می‌کنند.

 

قنواتی بیان کرد: اوضاع کتاب‌خوانی در استان خوزستان گفت: استان خوزستان نزدیک به پنج و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. سال 1393 اهواز به عنوان پایتخت کتاب انتخاب و دلیل خوبی برای ترویج کتاب‌خوانی شد.

 

او در ادامه به میزان نشر و انتشارات استان اشاره کرد: استان خوزستان دارای پنجاه و هفت  انتشاراتی و مرکز نشر است و سال گذشته 380 عنوان کتاب منتشر کرده است. این کتاب‌ها در موضوعات مختلف ادبی، کودک و نوجوان، روان‌شناسی و تربیتی بودند. خوش‌بختانه از ابتدای سال 1395 ده ناشر به ناشران ما افزوده شده است. همچنین استان خوزستان به لحاظ کتاب‌خانه و میزان اعضای کتاب‌خانه در کشور جایگاه دوم را دارد.

 

قنواتی افزود: امسال در نمایشگاه سه ناشر از استان خوزستان به نام ترآوا، ایلیا و انتشارات دانشگاه چمران حاضر هستند و آثارشان را ارائه کرده‌اند.

 

او همچنین در ادامه افزود: خوزستان نقش موثری در حوزه ادبیات معاصر ایران داشته است، همانند محمد ایوبی، احمد محمود، مصطفی مستور، و خیلی از بزرگان دیگر که اصالتا خوزستانی هستند.

 

همچنین در بخش ترجمه از صالح حسینی، صفدر تقی زاده نام برد و گفت: این استعدادها همچنان وجود دارد.

 

وی در پایان در رابطه با کتاب خوانی خودش هم گفت: با کتاب بیگانه نیستم و گاهی اوقات کتاب می‌خوانم که این کتاب‌ها عبارتند از کتاب‌های ادبی و کتاب‌های مربوط به مسائل فرهنگی ایران. در نمایشگاه کتاب نیز استقبال مردم را دیدم ولی به نظرم نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل فضای حرفه‌ای‌تری دارد ولی چون سال اول است یک سری اشکالات وجود دارد که سال‌های بعد قابل رفع است.

 

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی رحمة الله علیه قرار دارد./998/د102/ق

 

منبع: ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

ارسال نظرات