۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۷۶۴
عضو ارشد کمیته حقوق بشر بحرین:

طایفه گرایی و اقدام علیه شیعیان بحرین مانع حل مشکلات است

روحانی بحرینی تاکید کرد که ریشه مشکلات و بحران های موجود در بحرین، نادیده گرفتن حقوق مسلم هم وطنان بحرینی است.
حجت الاسلام شیخ میثم سلمان عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم سلمان، مسؤول بخش آزادی های دینی در دیدبان حقوق بشربحرین در کنفرانس آزادی های دینی در بحرین گفت: گزارشی که کمیته آزادی دینی مستقر در آمریکا درباره بحرین صادر کرد به ریشه مشکلاتی که ملت بحرین از  آن رنج می برند اشاره دارد.

 

وی افزود: در این گزارش آمده که ریشه تمام بحران های بحرین از دهه های گذشته تاکنون نادیده گرفتن حق هموطنان بحرینی است. بحرین به یک گفت‌وگوی ملی حقیقی نیازمند است تا با احقاق حقوق شهروندان، ثبات اجتماعی و سیاسی به کشور بازگردد.

 

این روحانی بحرینی با بیان اینکه آزادی های دینی در بحرین به شدت تحت تاثیر تبعیض نژادی است، اظهار داشت: این مساله موجب نقض آشکار حقوق بشر در بحرین شده و اوضاع حقیقی بحرین در گزارش های سازمان های حقوق بشری کشورهای دیگر نیز مشهود است.
 


عضو ارشد سازمان حقوق بشر بحرین تصریح کرد: اگر به توصیه هایی که در گزارش کمیته حقوق بشری آمریکا خطاب به نظام حاکم عمل شود، بحرین به یک کشور نمونه تبدیل خواهند شد. دولت حاکم باید به توصیه های محمود بسیونی، حقوق دان و رییس کمیته حقیقت یاب بحرین نیز جامه عمل بپوشاند.

 

شیخ میثم سلمان در پایان خاطر نشان کرد: در گزارش کمیته حقوق بشر آمریکا آمده که مورد هدف قرار دادن شهروندان شیعه به ویژه در شعائر دینی و محرومیت آنان از کار در ارتش و پلیس و دیگر مناصب اداری، طایفه گرایی و تبعیض را به منصه ظهور رسانده و حقوق شیعیان را در بحرین نقض کرده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات