۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۲۶۱۹۶

رژیم صهیونیستی از عادی شدن روابط با ترکیه خبر داد

نماینده ارشد رژیم صهیونیستی در ترکیه اعلام کرد که عادی سازی روابط میان این رژیم و ترکیه به تنها یک یا دو دور دیگر مذاکره احتیاج دارد.
عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، شای کوهن، نماینده ارشد رژیم صهیونیستی در ترکیه می گوید که عادی سازی روابط میان ترکیه و این رژیم به زودی محقق شده و به تنها یک یا دو دور دیگر مذاکره احتیاج دارد.

 

قرار است مذاکرات جدید عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از 22 ماه می میلادی، یعنی در هنگام تشکیل دولت جدید ترکیه برگزار شود.

 

نماینده ارشد رژیم صهیونیستی در ترکیه ابراز خوش بینی کرد که اختلافات این رژیم و ترکیه در مورد مسائلی مانند ارتباط ترکیه و گروه حماس و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان کشتی ماوی مرمره نیز در چارچوب مذاکرات عادی سازی روابط حل شود.

 

گفتنی است، ترکیه زمانی مهمترین متحد رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آمد اما روابط دو جانبه در تاریخ 31 می 2010 میلادی و پس از حمله کماندوهای صهیونیست به کشتی ماوی مرمره ترکیه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه بود، تیره شد.

 

در این حمله 10 فعال حقوق بشر ترکیه کشته شدند؛ در پی این حادثه و عدم عذرخواهی مقامات تل آویو از آنکارا، ترکیه در سپتامبر 2010 همکاری‌های نظامی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف و سفیر این رژیم را از آنکارا اخراج کرد./990/ب903/د

ارسال نظرات